بطحایی : آموزش و  پرورش در فعالیت‌ها فرابخشی موفق نبوده است

وزیر آموزش و پرورش گفت:یکی از مهمترین موانع کاهش کارآمدی در طرح‌ها عدم هماهنگی‌های فرابخشی است و با توجه به مسأله باید در اجرای زیر نظام‌های سند مراقب این چالش باشیم و با انجام هماهنگی این مسأله را به حداقل برسانیم و امروز زیر نظام‌های سند تحول آماده شده است و منظور از استقرار و اجرای سند تحول، اجرای برنامه‌های زیر نظام‌هاست.

به گزارش ایسکانیوز ، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان، مدیران کل ستادی و اعضای کارگروه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: نیاز است تا برنامه جامعی تا پایان سال تدوین شود و چنین نشست‌هایی برگزار شود که هماهنگی‌های لازم برای اجرا و استقرار سند صورت گیرد.
وی ادامه داد: تلاش‌هایی که در دهه‌های گذشته برای ایجاد تحول در وزارت آموزش و پرورش انجام گرفته است، نشان می‌دهد در فعالیت‌های بخشی توانسته‌ایم خوب عمل کنیم اما هر جا لازم بوده تا این فعالیت‌ها فرابخشی شود، نتوانسته‌ایم هماهنگی‌های لازم را به خوبی انجام دهیم و این نقطه چالش و آسیب است.
بطحایی با اشاره به انجام مطالعات سند تحول از زمان مرتضی حاجی و تشکر از همه وزرایی که از آن موقع تاکنون تلاش برای به ثمر رسیدن سند و استقرار آن انجام داده‌اند، گفت: امروز زیر نظام های سند تحول آماده شده است و منظور از استقرار و اجرای سند تحول، اجرای برنامه‌های زیر نظام‌هاست.
وزیر آموزش و پرورش گفت: اولین ثمره اجرای سند تحول، ایجاد برداشت مشترک از سند است و برداشت‌های متفاوتی که از سند تحول می‌شود را به تدریج کم خواهد کرد و به فهم مشترکی از سند تحول و اجرای آن می‌رساند و باید بتوانیم به برداشت و فهم مشترکی جامعه، مجلس و دولت را برسانیم و همه ما یک هدف را ببینیم و تصویر درست و یکپارچه ای از سند در جامعه ایجاد کنیم.
وی با اشاره به برگزاری جلسات شورای هماهنگی سند تحول با حضور اعضای شورای معاونین، اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین تلاش‌های ما باید تذکر این نکته باشد که استقرار سند تحول مستلزم امکانات، قوانین، مصوبات و بودجه است و اگر مجلس، دولت و جامعه ایمان دارد که این سند می‌تواند مشکلات آموزش و پرورش را حل کند، باید امکانات لازم را به ما بدهد و اگر این امکانات فراهم نشود اجرای سند تحول با مشکل روبه‌ رو خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 964596

وب گردی

وب گردی