همه چیز درباره فراخوان جذب اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی

از دوره مدیریت جدید در دانشگاه آزاد اسلامی، حدود 20 ماه می گذرد، در این مدت تغییرات زیادی در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده است که از جمله آن ها می توان به تغییرات حوزه آموزشی در دانشگاه ها اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در راستای این تغییرات مدیریتی در دانشگاه آزاد اسلامی، مسئولان تمهیداتی در راستای منطقه بندی واحدها، ساماندهی رشته ها، واحدها و اساتید در نظر گرفتند. یکی دیگر از مواردی که در این زمینه مد نظر گرفته شد، جذب اعضای هیات علمی برای پرکردن ظرفیت‌های خالی بود.

دوازدهم خرداد ماه بود که دکتر علیرضا رهایی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی، زمان آغاز فراخوان جذب اعضای هیات علمی در این دانشگاه را مرداد ماه اعلام کرد و گفت: «یکی از مهم ترین اقدامات در قالب سند آمایش، بازنگری مجدد رشته‌های تحصیلی و ساماندهی آن ها است. در هر استان رشته‌ها، میزان تقاضای دانشجو و داوطلب و پتانسیل اعضای هیات علمی در حال بررسی است. در صورتی که ساماندهی ساماندهی رشته‌ها انجام شود به طبع می‌توانیم ساماندهی اعضای هیات علمی را هم دنبال کنیم.»

وی ادامه داد: «در برخی از رشته‌ها و در برخی واحدها تعداد اعضای هیات علمی کافی نیست، که در بحث مجوزها دچار مشکل می‌شویم. در برخی واحدها هم موظفی اساتید پر نمی‌شود. این دو در کنار هم موجود است، در بحث ساماندهی رشته‌ها و اعضای هیات علمی باید این موضوعات حل شود.»

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه باید از ظرفیت اعضای هیات علمی استفاده شود، گفت: «برای حل این موضوع ابتدا طرح تعاون استانی را شروع کردیم طرح موفقی بود، منتج به این شد که میزان قابل توجهی از حق التدریس دانشگاه و هزینه‌های مرتبط با آن کاسته شد و از طرفی هم توانستیم بار موظفی اساتید را هم پر کنیم. به دنبال آن طرح تعاون منطقه‌ای را دنبال می‌کنیم تا از پتانسیل همکاران در مناطق آمایشی استفاده شود. امیدواریم با تمهیداتی که پیش‌بین می‌شود از ظرفیت دانشگاه استفاده بهینه شود.»

وی در زمینه جذب اعضای هیات علمی بحث مهم در دانشگاه ها افزود: «خوشبختانه براساس مصوبه اسلامی شدن دانشگاه‌ها، دانشگاه آزاد دارای هیات مرکزی جذب شد که تاکنون دو جلسه با حضور دکتر ولایتی رئیس هیات امنای دانشگاه تشکیل شد، تاکنون روی چارچوب‌ها بحث شده است و برنامه فراخوان هم به زودی به جلسه هیات مرکزی ارائه خواهیم داد.»

در بیست و هشتم خرداد ماه بود که معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی اعلام کرد:«با توجه به مهندسی مجدد رشته‌ها و تعیین میزان نیاز واحدها به کادر آموزشی و ساماندهی اعضای هیات‌علمی موجود، امید است تا پایان تیرماه جاری کمبود اعضای هیات‌علمی با کمک واحدهای دانشگاهی مشخص شده و فراخوان جذب اعضای هیات‌علمی جدید اعلام شود.»

در سی ام خرداد ماه، فرهاد رهبر در همایش بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «موضوع جذب اعضای هیات علمی جدید در دانشگاه آزاد در حال نیازسنجی است و پس از جمع آوری نتایج برنامه ریزی برای آن صورت می گیرد. بعد از نیازسنجی فراخوان لازم مربوط به جذب اعضای هیات علمی جدید در این دانشگاه اعلام خواهد شد.»

در چهاردهم تیرماه، دکتر رهایی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی اعلام کرد: «چارچوب فراخوان جذب اعضای هیات علمی به طور کامل آماده و تدوین شده و تلاش مجموعه دانشگاه آزاد بر این است که این فراخوان از تیرماه سال جاری آغاز شود.ما این موضوع نیازمند حرکت تدریجی و مرحله به مرحله، کسب نیاز واحدهای دانشگاهی، تعداد مورد نیاز اعضای هیات علمی و… بود که بعد از تصویب در هیات مرکزی جذب و فعال شدن سایت ثبت‌نام داوطلبان، آغاز آن به طور رسمی اعلام خواهد شد.»

دکتر فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بیست و یکم تیرماه، از آغاز روند جذب اعضای هیأت علمی این دانشگاه در مردادماه سال جاری خبر داد و گفت: «با توجه به اینکه روند جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه از مردادماه آغاز خواهد شد، دفتر مرکزی گزینش می‌تواند با تمرکززدایی و تفویض اختیار به معتمدان خود در استان‌ها، نظارت دقیقی بر جذب اعضای هیات علمی جدید داشته باشد.»

انتهای پیام/

کد خبر: 964647

وب گردی

وب گردی