مفهوم و تکنیک خوب، دو کلید مقاله خوب

دوره های تحصیلات تکمیلی قطعا نقطه عطفی برای تمامی دانشجویانی است که وارد آن می شوند و در واقع به نوعی ورود به ورطه محقق شدن و پیاده سازی ایده ها برای به کار گیری از آن ها در دنیای واقعی است در زیر به ارائه برخی نکات طلایی که دانشجویان باید در نوشتن مقالات خود آن ها را رعایت کنند می پردازیم.

به گزارش ایسکانیوز، نوشتن یک مقاله خوب به دو مسئله احتیاج دارد: مفهوم خوب و تکنیک خوب.

در عصر اطلاعات، افراد می توانند در سطح اینترنت چیزهای زیادی بنویسند و آن را مقاله بنامند اما تعریف درست و اصلی یک مقاله دارای خطی مبهم است.

مرز بین مقاله خوب و بد تعریف های زیادی دارد و مسلما مسئله بسیار مهمی است.

رسیدن به ایجاد محتوای خوب نسبتا آسان است و همه افراد مطلب جذابی برای نوشتن می یابند اما یافتن تکنیک خوب سخت، انتزاعی و ظریف است و اغلب تکنیک مقاله را موفق می کند یا شکست می دهد.

یک مقاله ضعیف شکست خواهد خورد در حالیکه مقاله قوی ذهن ها و نگرش ها را تغییر می دهد. برای رسیدن به مقاله ای خوب رعایت برخی از این نکات ضروری است:

قانون شماره یک: ورودی ها را به حداقل برسانید و متن خود را برای فهم خواننده ساده تر کنید.

وجود یک پاراگراف بزرگ در آغاز یک مقاله یک مانع برای ورود خواننده به آن است. در این صورت خواننده شما قبل از تعیین اینکه مقاله مناسب خواسته وی است یا نه باید با دیوار بزرگی از متن رو به رو باشد.

قانون شماره دو: به طور کلی همه چیز را کوتاه کنید. برای نوشتن یک مقاله خوب پاراگراف های خود را کوتاه و متن خود را بصری و جذاب کنید.

صادق باشید! خود شما چند بار پاراگراف های طولانی را بالا و پایین کرده اید و بازهم رغبتی به خواندن آن متن داشته اید! از طرفی دیگر پراگراف های کوتاه با وجود ابهامی که در آن ها هستند خواننده را راغب به خواندن پاراگراف های دیگر می کنند.

کلمات خود را با فضاهای خالی متعادل کنید مانند نفس گیری که بین جملات گفتاری که از آن استفاده می کنید. توجه داشته باشید که کوتاهی به معنای زشتی نیست بلکه به معنی قوی و دقیق است. هنگامی که مختصر می نویسید، کلمات ساده نیستند بلکه قوی هستند.

قانون شماره سه: در ساعات ابتدایی روز به نوشتن بپردازید. بسیاری از نویسندگان جدی و حرفه ای ترجیح می دهند در ابتدای روز که پر انرژی هستند به نوشتن بپردازند تا مهارت های نوشتاری خود را بهبود بخشند.

قانون شماره چهار: خواننده خوبی باشید. این مسئله مهمترین قسمت برای یک نویسنده خوب است این گونه ذهن شما شکل می گیرد و عادت می کند تا برای نوشتن آماده و دردسترس باشد. شما آن چیزی هستید که می خوانید و می نویسید.

قانون شماره پنج: از تصاویر در مقاله خود استفاده کنید. برای اینکه خواننده نسبت به مقاله شما راغب تر باشد آن چه را که می خواهید بگویید را ابتدا نشان دهید. به این ترتیب ابتدا تصویر را نشان داده سپس توضیح دهید و در انتها به درک مسئله کمک کنید.

قانون شماره شش: قبل از شروع، روی موضوعی مقاله خود تحقیق دقیقی را انجام دهید. تحقیق دانش شما را در مورد موضوع افزایش می دهد و اینگونه قادر به نوشتن آزادانه و آموزنده خواهید بود. داشتن دانش عمیق تر شما را در این زمینه منحصر به فرد می کند.

قانون شماره هفت: برای نوشتن مقاله خود مراحل تعیین کنید و طبق آن ها پیش بروید.

در ابتدا باید موضوع خود را تجزیه و تحلیل کنید. دوم اینکه یک لیست از برخی ایده های مربوط به موضوع را ایجاد کنید. سوم، جملات و پاراگراف های مقاله خود را کامل کنید. چهارم، مقاله خود را ویرایش کنید و تمام نقاط سوالی را برطرف کنید و در نهایت اصلاحات لازمه را انجام دهید. برای تمامی این مراحل زمان لازم را تخصیص دهید.

انتهای پیام/

کد خبر: 964686

وب گردی

وب گردی