مهم ترین رمز موفقیتم  پشتکار و توجه ویژه پدر و مادرم است

نرگس مدنی جوان ترین شرکت کننده کنکور سال97 گفت: از نظر هوش و استعداد فرق چندانی با دیگر همسالان خود ندارم و مهم ترین رمز موفقیتم را پشتکار و توجه ویژه پدر و مادرم در برنامه ریزی و تربیت صحیح خود می دانم.

سیده نرگس مدنی جوان ترین شرکت کننده کنکور سال 97 در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره دلایل حضورش در کنکور و کسب موفقیتش در سال های تحصیل گفت: در حدود سه سالگی خواندن و نوشتن را در خانه یاد گرفتم و دوره دبستان را تقریبا مدرسه نرفتم و به جای کلاس اول سر کلاس چهارم نشستم و همان مدرک کلاس اول را گرفتم.

وی افزود: رفتن به مدرسه با توجه به آموزشی که در خانه داشتم و آزمون هایی که برای طی مقاطع جهشی انجام دادم در واقع به دلیل آشنایی با شرایط و نظم مدرسه بود و بعد از تست هوشی که از من گرفته شد دو سال سوم و چهارم ابتدایی را به صورت جهشی در یک تابستان طی کردم.

نرگس مدنی در ادامه خاطر نشان کرد: بعد از طی کلاس سوم و چهارم ابتدایی به صورت جهشی وارد کلاس پنجم شدم که هفته ای دو روز مدرسه می رفتم و باقی ایام را در خانه بودم و به کارهای غیر درسی، یادگیری زبان و ورزش می پرداختم. در سن 12 سالگی تافل زبان انگلیسی گرفتم و کلاس هفتم و اول دبیرستان را هم جهشی گذراندم.

جوان ترین شرکت کننده کنکور 97 یاد آور شد: چون سن کمی داشتم و در تمام سال های تحصیل به دلیل جهشی درس خواندن در کنار همسن و سالانم حضور نداشتم، ترجیح دادم زمانی وارد دانشگاه شوم که سنم بالاتر رفته باشد به همین دلیل برای حضور در کنکور امسال مطالعه خاصی نداشتم و صرفا به دلیل اصرار والدینم شرکت کردم و حتی در جلسه کنکور وقت زیادی را به پاسخگویی سوالات اختصاص ندادم.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر مجاز به انتخاب رشته در گروه علوم تجربی شدم اما رتبه مناسبی را کسب نکردم و تصمیم دارم در آینده در رشته پزشکی تحصیل کنم.

مدنی تاکید کرد: از نظر هوش و استعداد فرق چندانی با دیگر همسالان خود ندارم و مهم ترین رمز موفقیتم را پشتکار و توجه ویژه پدر و مادرم در برنامه ریزی و تربیت صحیح خود می دانم که همیشه استفاده درستی از زمان داشتم و سعی کردم نهایت استفاده را از وقتم داشته باشم و حتی در ایام تعطیل هم برنامه ریزی داشتم.

جوان ترین شرکت کننده ی کنکور 97 خاطر نشان کرد: به دلیل تفاوت سنی که با همکلاسی های خود داشتم مورد توجه بودم و مثل یک فردی که خیلی کوچکتر است با من رفتار می کردند و ابراز محبت وِیژه داشتند و هرگز به عنوان یک دانش آموز همکلاس با من ارتباط برقرار نکردند.

وی در پایان متذکرشد: به لحاظ تمکن مالی از یک طبقه متوسط اجتماعی هستم که از حداقل امکانات بهره مند بودم و امکانات ویژه و خاصی برای من وجود نداشت اما پشتکار و تلاش فراوان و علاقه ای که به درس خواندن و یادگیری داشتم سبب شد بتوانم جهشی درس بخوانم و درسن 15 سالگی مقطع متوسطه را به پایان برسانم.

انتهای پیام/

کد خبر: 964708

وب گردی

وب گردی