جذب نخبگان لیگ ستارگان در نهاد‌های مالی

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران، از جذب نخبگان و شرکت کنندگان مسابقات لیگ ستارگان بورس در نهاد‌های مالی بازار سرمایه خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، قالیباف اصل گفت: خوشبختانه لیگ ستارگان بورس امسال وسیع‌تر از سال گذشته و با تعداد بیشتری از تیم‌ها آغاز شده است؛ امسال سال دوم برگزاری این رقابت هاست و با توجه به تجربه‌ای که در سال گذشته اندوخته شده، این رقابت‌ها بسیار پرشورتر در حال برگزاری است.

این مقام مسئول، فضای حاکم بر مسابقات لیگ ستارگان بورس را کاملا حرفه‌ای توصیف کرد و افزود: شرکت کنندگان در این رقابت‌ها با مفاهیم سرمایه گذاری، تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال آشنایی دارند که اخبار مرتبط با بازار را هم دنبال می‌کنند و این تجربه خیلی خوبی برای دانشجویان است تا در محیط سرمایه گذاری و فضای بورس کشور قرار بگیرند و تجربه عملی کسب کنند.

او گفت: لیگ ستارگان، نوعی کارآموزی در محیط واقعی است که شرکت کنندگان در آن ظرفیت‌های ذهنی و تحلیلی خود در مقوله سرمایه گذاری را بالا می‌برند، قبول ریسک می‌کنند، ابهام می‌پذیرند و بر اساس آن بازده به دست می‌آورند.

قالیباف اصل افزود: فضای لیگ ستارگان، فضای رقابتی و پرنشاطی است و این فرصتی که در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفته، باعث می‌شود به بازار سرمایه علاقه‌مند شوند و این، هم برای جامعه دانشگاهی و هم بازار سرمایه اتفاق خوبی است.

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران همچنین گفت: رقابت‌های فشرده و تنگاتنگ بین شرکت کنندگانی که اکثرا دانش آموخته رشته‌های مالی و مرتبط با بورس هستند به نهاد‌های مالی امکان می‌دهد آن‌هایی را که عملکرد بهتری دارند، جذب کنند، کما اینکه سال گذشته هم عمده شرکت کنندگان در نهاد‌های مالی بازار سرمایه جذب شدند.

قالیباف اصل با بیان اینکه لیگ ستارگان از باب آموزش و فرهنگ سازی و شناخت هم فرصت بسیار مناسبی را برای بازار سرمایه فراهم کرده است، افزود: جا دارد از حامیان مالی و معنوی این رویداد و همچنین دوستانی که این ایده جدید را پیاده سازی کردند، تشکر کنیم.

این مقام مسئول در ادامه این گفت و گو، فرهنگ سازی را یکی از ماموریت‌های اصلی شرکت بورس تهران دانست و گفت: نهاد‌های مختلفی کار فرهنگ سازی را در بازار سرمایه دنبال می‌کنند و در بورس تهران هم یکی از کار‌های اصلی ما فرهنگ سازی است؛ این در حالی است که ۲۲ تالار منطقه‌ای فعال هستند که یکی از وظایف اصلی این تالار‌ها فرهنگ سازی است.

او افزود: علاوه بر این مدیران تالار‌های ما در دانشگاه‌ها و مدارس و صدا و سیما، حضور پیدا می‌کنند؛ از طرف دیگر، از مدارس و دانشگاه‌ها نیز مرتبا گروه‌هایی برای بازدید به تالار می‌آیند و فرهنگ سازی دایما در بازار سرمایه انجام می‌شود.

قالیباف اصل گفت: با این حال لیگ ستارگان هم یک ابزار و مکانسیم بسیار خوب است و این امکان را فراهم کرده تا کار فرهنگ سازی به روش جدید انجام شود و افراد، خودشان با سرمایه‌هایی که در اختیار می‌گیرند، ریسک بپذیرند و تصمیم بگیرند و حاصل تصمیمات خود را ببینند.

انتهای پیام/

کد خبر: 964718

وب گردی

وب گردی