صعود بانک کشاورزی به رتبه دوم  برترین بانک های جهان

بانک کشاورزی در آخرین رده­ بندی 1000 بانک برتر جهان با 314 پله صعود ، موفق شد در جدول بانک های دارای بیشترین پیشرفت در خاورمیانه، رتبه اول و در جدول جهانی 25 بانک دارای بیشترین پیشرفت ، رتبه دوم را کسب کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از بانک کشاورزی، براساس ارزیابی‌های نشریه تخصصی The Banker که هر ساله در شماره ماه جولای این نشریه به چاپ می رسد، سرمایه لایه اول بانک کشاورزی در سال 2017 افزایشی 157 درصدی داشته است و این موفقیت سبب شده تا بانک کشاورزی در جدول 1000 بانک برتر جهان Top 1000 World Bank از رتبه 910 سال گذشته به رتبه 596 صعود کند.

این گزارش می افزاید، بانک کشاورزی با این درصد افزایش در سرمایه لایه اول موفق شده است در جدول بیشترین پیشرفت بانک های خاورمیانه، رتبه اول و در جدول جهانی 25 بانک دارای بیشترین پیشرفت حائز رتبه دوم شود.

بر اساس این گزارش، در ارزیابی 1000 بانک برتر جهان بنکر، که به عنوان یک منبع قابل استناد درباره قدرت و سودآوری بانک های جهان و ملاک تصمیم گیری و ارزیابی بانک ها و سرمایه گذاران خارجی شناخته می‌شود، علاوه بر سرمایه لایه اول (به عنوان شاخص نمایش انسجام و توانایی هر بانک برای پاسخگویی به استانداردهای کمیته بال) ، شاخص های کلیدی عملکرد بانک ها و نسبت های مالی از جمله میزان دارایی بانک ها، سودآوری، نسبت سرمایه به دارایی، بازده دارایی، نسبت مطالبات غیر جاری به تسهیلات پرداختی، نسبت تسهیلات به دارایی ها، نسبت هزینه به درآمد و نسبت دارایی های موزون شده بر حسب ریسک به کل دارایی ها نیز مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است و حضور بانک کشاورزی در این رده بندی نشان از صحت و سلامت ذاتی بانک، نقش آفرینی موثر این بانک در توسعه ملی و رعایت استانداردهای بین المللی در تهیه صورت های مالی دارد.

شایان ذکر است، مجله The Banker که یکی از برجسته ترین مجلات بانکی- مالی دنیا محسوب می شود، در بیش از 150 کشور در سراسر دنیا منتشر می شود و منبعی کلیدی برای اطلاعات و تحلیل های صنعت بانکداری به شمار می رود. این مجله به صورت ماهانه با گزارش هایی از بازار سرمایه، مدیریت ریسک، پروژه های مالی و بازرگانی و ... در سطح دنیا انتشار می یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 964728

وب گردی

وب گردی