خروج از برجام در تبادلات آکادمیک دانشگاه ها اثری ندارد

رئیس دانشگاه یزد گفت: در تعاملات علمی با کشورهای اروپایی هنوز به مشکلی نخورده ایم و به نظر می رسد در آینده نیز در حوزه مباحث آکادمیک با مشکلی روبه رو نشویم.

محمد صالح اولیاء، رییس دانشگاه یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در رابطه با ارتباطات بین المللی دانشگاه یزد گفت: وزارت علوم، ارتباط با دانشگاه های هر کشوری را به یکی از دانشگاه های داخلی واگذار کرده است؛ از همین جهت دانشگاه یزد به عنوان رابط آکادمیک با دانشگاه های کشور مجارستان انتخاب شده است.

وی افزود: به همین خاطر ارتباط ویژه ای را با این کشور برقرار کرده ایم. ضمن اینکه کارگروه ملی را در همین رابطه تشکیل داده ایم و ارتباط دانشگاه های مختلف کشور را با دانشگاه های مجارستان برقرار می کنیم.

رئیس دانشگاه یزد تاکید کرد: با توجه به اینکه دانشکده هنر و معماری ما از سالیان دور با کشور ایتالیا در ارتباط بوده است، با آنجا نیز ارتباط هایی داریم؛ همچنین با کشورهای دیگر در برخی زمینه ها همکاری هایی داشته ایم.

محمد صالح اولیاء در رابطه با تاثیر خروج آمریکا از برجام در روابط دانشگاه های ایرانی گفت: در تعاملات علمی با کشورهای اروپایی هنوز به مشکلی نخورده ایم؛ همچنین با توجه به مواضع سیاسی کشورهای اروپایی که سعی می کنند به نحوی خودشان را مستقل نشان دهند، به نظر می رسد در آینده نیز در حوزه مباحث آکادمیک با مشکلی روبه رو نشویم، اگرچه ممکن است که در مباحث مالی با مشکلاتی مواجه شویم.

رئیس دانشگاه یزد افزود: بنا بود که با یک شرکت ایتالیایی در زمینه نصب نیروگاه خورشیدی همکاری کنیم که متاسفانه در مسائل مالی محدودیت هایی برای آن ایجاد شد؛ از این جهت فکر میکنم که در حوزه مسایل مالی با مشکلاتی مواجه شویم، اما در حوزه تبادلات آکادمیک فکر نمی کنم که مشکل خاصی پیش بیاید.

انتهای پیام /

کد خبر: 964738

وب گردی

وب گردی