بیش از ۴۰ درصد سربازان کشور تحصیلات دانشگاهی دارند

رئیس قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بیش از ۴۰ درصد سربازان کشور تحصیلات دانشگاهی دارند که سرمایه ی عظیمی برای کشور محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست خبری تسهیلات سربازی افراد فعال در شرکت های دانش بنیان برگزار شد. سردار فرحی رئیس قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بیش از ۴۰ درصد سربازان کشور تحصیلات دانشگاهی دارند که سرمایه ی عظیمی برای کشور محسوب می شود، در همین راستا باید برای استفاده ی حداکثری از این ثروت برنامه هایی تدوین کنیم.

رئیس قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: البته این طرح شامل افراد حقیقی مستقل از شرکت های دانش بنیان نیز که بخش کارآفرینی دارند اما دانش بنیان نیستند، می شود لذا کلیه افراد خلاق و نوآور که نقش راهبردی در اداره یک مجموعه را دارند، شامل این طرح می شوند و می توانند از این طرح استفاده کنند.

او افزود: بیش از ۳ هزار شرکت دانش بنیان در طرح های سربازی شرکت کرده اند، برای اولین بار از ظرفیت شرکت های دانش بنیان استفاده شد که این موضوع، جذابیت سربازی را بیشتر می کند زیرا سربازان در طرح های علمی شرکت می کنند و بعد از ۲ سال در گام های مهارتی قدم بردارند.

فرحی ادامه داد: با وزارت خانه های مختلف توافقاتی صورت گرفته است تا از شرکت ها و آزمایشگاه های آن ها استفاده کنیم تا بتوانیم در راستای توسعه مهارتی قدم برداریم.

کد خبر: 964810

وب گردی

وب گردی