عطشانی: به هیچ وجه  از شوخی‌های بی‌ادبانه در «کاتیوشا» استفاده نکردیم/ مردم بدون حرف‌های زشت هم می‌خندند

کارگردان فیلم «کاتیوشا» گفت: تا امروز بازخوردهای خیلی مثبتی از مخاطبان فیلم دیدم و امیدوارم در هفته‌های آینده فروش فیلم روند صعودی داشته باشد.

علی عطشانی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز در مورد فیلم «کاتیوشا» گفت:خوشحالم که این فیلم بعد از دو هفته نمایش در 101 سالن سینما به فروش یک میلیارد و پنجاه میلیون تومان رسیده و امیدوارم با توجه به این روند خوب، در هفته‌های آینده استقبال بیشتری هم از این فیلم ببینیم و مخاطبان بیشتری به سینما بیایند.

وی افزود: در این فیلم سعی کردیم از نسل شهدا و جانبازان جنگ تا نسل کنونی را با مسائلی که با آن مواجه هستند، به تصویر بکشیم. اختلاف طبقاتی و تضاد بین گذشته و حال از مشکلات جامعه‌مان است که باعث شده نگاه نسل جوان به نسل قدیم نزول پیدا کند. در این فیلم سعی کردم نشان بدهم که تمام اتفاقی که در زمان حاضر در حال وقوع است، ریشه در نسل انقلابی ما ندارد و بودند کسانی که در اوایل انقلاب با جانشان از ممکلت دفاع کردند تا امروز بتوانیم راحت زندگی کنیم.

عطشانی عنوان کرد: نمایش این دو نسل کنار هم کار سختی بود ولی با کمک همه عوامل و بازیگران و نویسندگان فیلمنامه سعی کردیم به خوبی این موضوع را به تصویر بکشیم.

کارگردان فیلم کاتیوشا افزود: تا امروز بازخوردهای خیلی مثبتی از مخاطبان فیلم دیدم. ما سعی کردیم به هیچ وجه شوخی‌های بی‌ادبانه در فیلم نیاوریم تا مخاطبان با آرامش و امنیت ذهنی بهتری فیلم را ببینند. همینطور سکانس‌های تأثیرگذار احساسی در فیلم قرار دادیم که فکر می‌کنم ترکیب این دو ویژگی در کنار هم باعث جذب مخاطب شده است.

عطشانی در مورد نحوه‌ انتخاب فیلمنامه گفت: اگر فیلمنامه را دوست داشته باشم و ببینم که با این فیلمنامه می‌شود حرف قابل توجهی را به مخاطب منتقل کرد، حتما کار می‌کنم. برخی از فیلم‌ها مثل «دموکراسی تو روز روشن» را در فضای فانتزی پیش می‌برم ولی برخی فیلم‌ها مثل «کاتیوشا» در یک فضای واقعی ساخته می‌شوند. خیلی برایم فضای رئال یا فانتزی فرقی نمی‌کند.

وی در مورد فیلم «آقای الف» به عنوان اولین فیلم سه‌بعدی ایران گفت: ساخت این فیلم تجربه خیلی سختی بود و بسیار اذیت شدیم و بعد از آن هم تا امروز کسی در ایران فیلم سه‌بعدی نساخته است. یکی از مشکلات همچین فیلم‌هایی این است که در ایران سالن نمایش سه‌بعدی نداریم و این اکران را سخت می‌کند.

کارگردان فیلم سینمایی «کاتیوشا» عنوان کرد: مخاطبان فیلم مطمئن باشند با کودکان 6 یا 7 ساله می‌توانند به سینما بروند چون در فیلم دیالوگ‌های سطح پایین یا حرف‌های زشت به مخاطبان تحویل نمی‌دهد. اعتقاد دارم مردم بدون حرف‌های زشت هم می‌خندند.

عطشانی در پایان تصریح کرد: دولتمردان ما کاری کرده اند که نگاه نسل جوان به نسل انقلاب تغییر کرده است.سعی کرده ام در این فیلم صحنه هایی را به تصویر بکشم که نشان دهد اتفاقاتی که رخ می دهد متعلق به نسل انقلاب نیست.کسانی در زمان انقلاب بودند که شهید شدند تا ما امروز به راحتی زندگی کنیم.

علی عطشانی فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر است و فعالیت فیلمسازی خود را از سال 1373 با ساخت فیلم داستانی « حبیب » آغاز کرد. « دموکراسی تو روز روشن » اولین فیلم بلند اوست که در سال 1388 ساخته شد و بازیگران سرشناسی در آن به ایفای نقش پرداختند. هم اکنون «کاتیوشا» به کارگردانی عطشانی، فیلم پر مخاطبی است که در سینماهای ایران اکران شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 964812

وب گردی

وب گردی