نصیری: خدمت به محرومان، فرصت زیبایی برای خودسازی است

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در اینستاگرام خود نسبت به اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و خدمت رسانی آنان در روستاها واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، رضا نصیری، مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاداسلامی در صفحه شخص خود نوشت:

۲۰ مرداد در کنار آقای دکتر رهبر و حاج آقا کلانتری راهی روستایی در منطقه صفر مرزی ایران و ترکیه شدیم، منطقه ای که سال ها است ضد انقلاب برای اهداف پلید خود دل به محروم ماندن مردم آنجا دوخته است. پس از طی مسافتی طولانی و حرکت در جاده خاکی، وارد روستایی دور و محروم شدیم.

استقبال و سرودخوانی کودکان ساکنان مستضعف اما خونگرم و با صفا و مسلمان اولین موضوعی بود که توجه ما را جلب کرد و دوم جوش و خروش و خدمت رسانی هفتاد دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در روستا بود، پسران و دخترانی که در اوج جوانی از خوشی های رنگارنگ و اغوا گر شهر عبور کرده و در گرمایی سوزان کمر در محرومیت زدایی و خدمت رسانی به این قشر ضعیف بسته اند. هر کدام به کاری مشغول بودند، یکی در تیم دندانپزشکی در درمانگاه سیار اتوبوسی، دیگری در خانه روستایی به آموزش گلیم بافی مشغول بود، دیگری در میان دام ها به رفع بیماری ها می پرداخت و دیگری در مسجد به آموزش قرآن و اخلاق مشغول بود. چند نفری کنار چشمه کم رونق آب برای آب رسانی آماده بودند، چند نفر دیگر نیز سر زمین کشاورزی حضور داشتند، برخی نیز در حال چیدن بلوکه های سیمانی بودند تا سر پناهی امن برای خانواده ای که ۹ فرزند داشت بی سر پناه بسازند.

در اردوهای جهادی تو می توانی ستون های عشق و ایمان بصیرت و همت را بر افراشته ببینی، دانشجویانی را خواهی دید که مکتب فکریشان، همان مکتب فکری مدافعان حرم است، لذا عکس شهید حججی در جیب پیراهن بچه های جهادی معمولا دیده می شود.

اردوی جهادی بی شک قدمی بلند و موثر در راه رسیدن به حیات طیبه و سبک زندگی جهادی است، اگر به اردوی جهادی بیایی خواهی دید که عمل صالح چه قدرتحمل سختی ها را برایت آسان و شیرین خواهد کرد.

ما امسال در دانشگاه آزاد بیش از چهارصد اردوی جهادی داریم که فقط یک گروه آن ها شامل تمام رشته های پزشکی اند و سیصد نفر هستند. فرصت خدمت به محرومان، چه فرصت زیبایی برای خود سازی است، می سازیم تا ساخته شویم. شهید حاج علی چیت چیان گفته بود برای عبور از سیم خاردار دشمن اول باید از سیم خاردار نفس خود عبور کنی، باور کنید در کنار مستضعفین نماز جماعت هم صفای بیشتری دارد. امروز به دوستان خوبم در آن روستا عرض کردم رفقای جهادی عزیز قدر این روزهای را بدانید چرا که خیلی زود فرصت این خدمت تمام خواهد شد و مانند حاجی که از حج بر می گردد و خیلی زود دلتنگ صفا و مروه دلتنگ خانه خدا دلتنگ بقیع می شود، دلتنگ فرصت ساختن و ساخته شدن در کنار بندگان خوب خدا خواهید شد.
گوشه لباس معطر و خاکی بچه های جهادی به خصوص رفقای بسیج دانشجویی که این شجره طیبه به همت آنان ایجاد شده می بوسم.

انتهای پیام/

کد خبر: 964825

وب گردی

وب گردی