خنیفر: دانشگاه فرهنگیان، فارغ التحصیلان دیگر دانشگاه‌ها را جذب می کند

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه فرهنگیان مجاز است از بین فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در شرایطی که دانشگاه امکان تربیت معلم مورد نیاز را نداشته باشد، پذیرش کند.

دکتر حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اظهارات وزیر علوم مبنی بر استفاده از ظرفیت فارغ التحصیلان دیگر دانشگاه ها برای تربیت نیروی متخصص آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر بر طبق ماده 28، دانشگاه فرهنگیان مجاز است از بین فارغ التحصیلان سایر دانشگاه ها و حوزه های علمیه در شرایطی که خود، امکان تربیت معلم مورد نیاز را نداشته باشد پذیرش کند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: شرط حضور فارغ التحصیلان دیگر دانشگاه ها در دانشگاه فرهنگیان، کسب حداقل رتبه مجاز است که 25 هزار نفر از داوطلبان به صورت چند برابر ظرفیت در مرحله اول دانشگاه فرهنگیان قبول می شوند و در نهایت پس از طی مراحل مصاحبه و گذراندن دوره مهارتی یک‌ساله، 17 هزار نفر پذیرش و در آموزش و پروش استخدام می شوند.

خنیفر در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر تلاش بر این است که صرفا فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش شوند؛ اما استفاده از ظرفیت غیر از دانشگاه فرهنگیان تا 5 سال آینده قطعا تامین کننده نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش است.

وی تاکید کرد: در سراسر کشور حدود 120 هزار نفر کمبود معلم داریم. کل فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان 9 هزار و 350 نفر هستند که تا 5 سال آینده همچنان کمبود داریم و پذیرش فارغ التحصیلان دانشگاه های دیگر می تواند به این دانشگاه در تامین نیروی انسانی مورد نیاز کمک کند اما قطعا راه حل خوبی نیست.

رئیس دانشگاه فرهنگیان در پایان خاطر نشان کرد: بهترین کار این است که پذیرش دانشگاه فرهنگیان در کنکور از دانش آموز 18 ساله باشد تا به محض قبولی و ورود به دانشگاه بعد از 2 سال آموزش، به استخدام آموزش و پرورش درآید که در این دوره، دورس مهارتی و کارورزی داریم؛ اما در دانشگاه های دیگر فقط رشته تخصصی می خوانند یعنی تربیت نشدند تا آموزش دهند. در دانشگاه فرهنگیان می خواهیم کسی را تربیت کنیم که بتواند معلم شود یعنی دانش لازم و علم نحوه ارائه آن را داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 964839

وب گردی

وب گردی