جزئیات آزمون صحت حفظ قرآن مجید برای داوطلبان ارشد اعلام شد

اسامی حافظان کل قرآن مجید (دیپلم و غیردیپلم) و کارشناسان رسمی علوم قرآنی داوطلب آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ برای شرکت در آزمون صحت حفظ اعلام شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، اسامی حافظان کل قرآن مجید (دیپلم و غیردیپلم) و کارشناسان رسمی علوم قرآنی که در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ شرکت کرده و حائز شرایط هستند جهت شرکت در آزمون صحت حفظ از سوی سازمان سنجش اعلام شد.

الف) براساس مصوبه جلسه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی آن دسته از حافظان دیپلم، غیردیپلم و لیسانس علوم قرآنی که دارای یکی از مدارج به شرح جدول ذیل هستند از شرکت در آزمون صحت حفظ معاف خواهند بود:

درجه تخصصی عنوان شرایط لازم
۱ استاد حفظ قرآن حافظ ممتاز قرآن، آشنا با تفسیر علوم قرآنی و دارای ۱۰ سال سابقه تدریس و تربیت حافظان قرآن
۲ حافظ ممتاز قرآن تسلط بر تلاوت مرتل کل قرآن از حفظ، ترجمه آیات و مفردات قرآن
۳ حافظ کل قرآن تسلط بر خواندن کل قرآن از حفظ، همراه با درک معنای آیات

به منظور استفاده از هرگونه مزایای قانونی مربوط به حافظان قرآن چنانچه داوطلب دارای یکی از مدارک تخصصی اعلام شده به امضای رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد با ارائه اصل و تصویر مدرک در روز آزمون از شرکت در آزمون صحت حفظ معاف خواهد بود.

حافظان دیپلم و زیردیپلم که از آزمون صحت حفظ معاف هستند لازم است جهت تطبیق اصل مدارک در روز آزمون حاضر شوند و برای صدور مدرک کارشناسی، مدارک ذیل را تا تاریخ ۵ شهریورماه ۹۷ به آدرس سازمان سنجش آموزش کشور، صندوق پستی ۴۳۷۸/۱۵۸۷۵ حوزه معاونت فنی و آماری سازمان سنجش ارسال کنند.

مدارک لازم برای حافظان دیپلم و زیردیپلم معاف از آزمون صحت حفظ شامل تصویر شناسنامه و کارت ملی، ۲ قطعه عکس۴۳ تمام رخ، تهیه شده در سال جاری، تصویر مدرک تخصصی صحت حفظ که در دفاتر اسناد رسمی برابر اصل شده باشد، است.

حافظان دارای مدرک کارشناسی رسمی علوم قرآنی که از آزمون صحت حفظ معاف هستند لازم است جهت تطبیق اصل مدارک در روز آزمون حاضر شوند و برای استفاده از تسهیلات لازم است تا تاریخ ۵ شهریورماه ۹۷ مدارک اعلام شده زیر را به آدرس سازمان سنجش آموزش کشور، صندوق پستی ۴۳۷۸/۱۵۸۷۵ حوزه معاونت فنی و آماری سازمان سنجش ارسال کنند.

مدارک لازم شامل تصویر مدرک کارشناسی رسمی علوم قرآنی با گرایشهای علوم قرآن مجید، تفسیر قرآن مجید، فنون قرائت مجید، تلاوت و کتابت قرآن مجید، تربیت معلم قرآن و تربیت مربی عقیدتی سیاسی، الهیات و معارف اسلامی با گرایش علوم قرآن و حدیث و تصویر مدرک تخصصی صحت حفظ که در دفاتر اسناد رسمی برابر اصل شده باشد، است.

فهرست رشته­ ها و دانشگاهای انتخابی در مجموعه امتحانی الهیات و معارف اسلامی (کد رشته ۱۱۱۱) از دفترچه شماره ۲ آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ قابل استفاده است.

حافظان دارای مدرک کارشناسی رسمی علوم قرآنی با گرایش های یاد شده که از آزمون صحت حفظ معاف نیستند، باید تصویر مدرک کارشناسی رسمی خود را تا تاریخ ­سه شنبه ۳۰ مرداد ۹۷ به نمابر ۸۸۹۲۲۲۳۷-۰۲۱ فاکس کنند.

به همراه داشتن اصل و تصویر مدرک کارشناسی مورد تایید در روز آزمون الزامی است. دارندگان دیگر مدارک کارشناسی غیر علوم قرآنی حق استفاده از این تسهیلات را دارا نیستند.

حافظان کل قرآن مجید که در سالهای گذشته از تسهیلات قانون اعطای مدرک کارشناسی و بالاتر استفاده کرده اند، حق استفاده مجدد از این تسهیلات را نخواهند داشت.

زمان برگزاری آزمون صحت حفظ از روز شنبه ۱۰ شهریور تا پنجشنبه ۱۵ شهریور ۹۷ است. داوطلبان معرفی شده لازم است جهت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون و آگاهی از زمان و مکان برگزاری این آزمون از روز دو­شنبه ۶ شهریور ۹۷ تا جمعه ۹ شهریور ۹۷ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند.

مواد آزمون صحت حفظ شامل آزمون صحت­ حفظ به میزان ۱۰ سئوال از کل قرآن کریم (هر سه جزء یک سئوال به صورت شفاهی) و آزمون تلاوت شامل نکات تجویدی، وقف و ابتدا، صوت و لحن مفاهیم است.

انتهای پیام/

کد خبر: 964843

وب گردی

وب گردی