پیشرفت ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه به 76 درصد رسید

مجری طرح‌های نیروگاهی و خطوط انتقال نیرو شرکت نفت و گاز پارس از پیشرفت 76 درصدی ساخت نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی پارس جنوبی خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از روابط‌ عمومی شرکت نفت و گاز پارس، محمدمهدی توسلی‌پور با اعلام این خبر گفت: پیش‌بینی می‌شود با انجام تعهدات پیمانکار این طرح، سنکرون نخستین واحد نیروگاه سیکل ترکیبی تا پایان سال جاری انجام شده و آماده تحویل به بهره‌بردار شود.

او با اشاره به توانمندی شرکت‌های داخلی در بخش مهندسی، تامین تجهیزات و ساخت نیروگاه اظهار کرد: خوشبختانه کشور در طول سال‌های گذشته در حوزه نیروگاهی بسیار موفق عمل کرده و پیمانکاران و شرکت‌های داخلی توانمندی را پرورش داده است و شرکت نفت و گاز پارس نیز با حمایت از متخصصان و سازندگان ایرانی، طرح احداث نیروگاه سیکل ترکیبی را به یک پیمانکار داخلی واگذار کرده است.

توسلی‌پور از تأمین بیش از 65 درصد وزنی از تجهیزات و کالاهای مورد نیاز این طرح به بخش خصوصی خبر داد و گفت: هر آنچه از تجهیزات مورد نیاز این طرح که امکان ساخت آن در داخل کشور بوده، به سازندگان داخلی واگذار شده است، به عنوان مثال ساخت بویلرهای بازیافت حرارتی که بخش عمده‌ای از مبلغ پیمان این طرح را به خود اختصاص می‌دهد به یکی از سازندگان داخلی واگذار شده است.

توسلی‌پور بر ضرورت تأمین و تحویل کامل قطعات و تجهیزات مورد نیاز این پروژه ظرف 4ماه آینده تأکید کرد و گفت: بخشی از این کالاها با پرداخت‌های تشویقی به پیمانکاران و سازندگان به منظور کوتاه کردن زمان ساخت به سایت حمل شده و مابقی در حال انجام است.

این مقام مسئول در شرکت نفت و گاز پارس تسریع در عملیات اجرایی این پروژه را نیازمند افزودن شیفت‌های کاری تا پایان سال جاری عنوان و اضافه کرد: سعی بر این است که با پرداخت‌های مستقیم به حساب سازندگان و پیمانکاران فرعی، عملیات اجرایی این پروژه تسریع شود و پیش‌بینی می‌شود پس از تحویل واحد نخست نیروگاه سیکل ترکیبی به بهره‌بردار، دو واحد دیگر نیز در بازه‌های زمانی 2 تا 3 ماهه به صورت آزمایشی راه‌اندازی شود.

محمدمهدی توسلی‌پور در پایان به بازدید کارشناسان سازمان ملل از این طرح نیز اشاره کرد و گفت: پروژه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه به عنوان نخستین طرح مکانیزم توسعه پاک (CDM) در پارس‌جنوبی و در راستای الحاق ایران به توافقنامه تغییرات اقلیمی پاریس به سازمان ملل معرفی و در مراحل پایانی ثبت در نهاد آب و هوای سازمان ملل قرار دارد‌.

بر اساس این گزارش، با تکمیل نیروگاه سیکل ترکیبی، بخشی از برق مورد نیاز پالایشگاه های منطقه پارس2 شامل فازهای ١٢، ١٣، ١٤، ١٩، ٢٢ تا٢٤ و آبگیر این منطقه تامین خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 964856

وب گردی

وب گردی