دانشجویان این دانشگاه ها به جای کنکور، مقاله می نویسند

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که دانشگاه های کشورهای خارجی برای ارزیابی علم و دانش افراد چه می کنند؟ آیا آزمون ورودی دانشگاه های آن ها نیز مشابه کنکور است یا به صورت چند مرحله ای برگزار می شود؟

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیاری آن را یک غول می دانند، برخی 2 تا 3 سال برای موفقیت در آن برنامه ریزی می کنند. کنکور سال هاست که به کابوس برخی از دانش آموزان تبدیل شده است، بسیاری از افراد کنکور را تنها راه موفقیت و پیشرفت خود در زندگی می دانند، حتی در برخی موارد دیده شده است که دانش آموز به دلیل اینکه در این آزمون رتبه مناسبی کسب نکرده، اقدام به خودکشی کرده است!

سال هاست حرف های حذف کنکور به میان آمده است، برخی از افراد معتقدند کنکور باید حذف شود، بعضی هم می گویند کنکور باید چند مرحله ای برگزار شود، برخی دیگر معتقدند میزان علم و دانش افراد باید توسط دانشگاه ها سنجیده شود، تعدادی از افراد نیز معدل را ملاک مناسبی برای بررسی میزان علم و دانش افراد می دانند. تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که دانشگاه های کشورهای خارجی برای ارزیابی علم و دانش افراد چه می کنند؟ آیا آزمون ورودی دانشگاه های آن ها نیز مشابه کنکور است یا به صورت چند مرحله ای برگزار می شود؟

بر اساس ارزیابی پایگاه رتبه بندی (rankred)، آزمون LNAT به عنوان هفدهمین آزمون دشوار در جهان در سال 2016 شناخته شده است. افرادی که می خواهند برای دوره کارشناسی وارد برخی از دانشگاه ها شوند، باید این آزمون را بگذارنند. این آزمون دانش افراد را در قانون یا موضوعات دیگر ارزیابی نمی کند، بلکه به دانشجویان کمک می کند تا توانایی ها و مهارت های مورد نیاز خود را برای مطالعه قانون، ارزیابی کنند. محتوای آزمون LNAT توسط اعضای کنسرسیوم LNAT مدیریت می شود.

این آزمون به دانشگاه ها کمک می ‌کند تا در میان جمعیت بالایی که می خواهند در رشته حقوق مدرک کارشناسی بگیرند، انتخاب عادلانه ای داشته باشند. این آزمون شامل 2 بخش است، بخش اول پاسخگویی به سوالات چندگانه بر اساس یک متن و بخش دوم نیز شامل نوشتن مقاله است.

قسمت اول یک امتحان چند گزینه ای با استفاده از کامپیوتر است. در این آزمون از دانشجویان خواسته می شود که یک متن را بخوانند و به سؤالات پاسخ دهند، این اقدام در راستای ارزیابی میزان درک دانشجو از متن مربوطه انجام می شود. نمرات بخش سوالات چند گزینه ای این آزمون توسط کامپیوتر بررسی می شود، داوطلبان لازم است حداقل 42 امتیاز از این آزمون کسب کنند، امتیاز کسب شده آنان، به عنوان نمره آزمون LNAT آنان در مرحله اول محسوب می شود.

قسمت دوم از دانشجو خواسته می شود از سه موضوع پیشنهادی، یکی را انتخاب کند و درباره آن مقاله بنویسد. امتیاز این بخش توسط مرکز تست مشخص نشده است و به نمره آزمون LNAT شما کمک نمی کند، اما مرحله دوم این آزمون، فرصت مناسبی برای نشان دادن توانایی دانشجو در راستای مطرح کردن یک بحث قانع کننده و رسیدن به مرحله نتیجه گیری محسوب می شود.

نمره مرحله اول آزمون LNAT و مقالات در اختیار دانشگاه ها قرار می گیرد، به طور کلی می توان گفت این آزمون توانایی های فرد برای تحصیل در مقطع کارشناسی را نشان می دهد. بر اساس اعلام پایگاه LNAT، دانشگاه آکسفورد، ناتینگهام، بریستول، دورام در انگلستان، دانشگاه گلاسگو در اسکاتلند، دانشگاه USL ،کینگز، مدرسه اقتصاد، دانشکده مطالعات شرقی و آفریقایی در لندن، دانشگاه علوم اجتماعی سنگاپور و دانشگاه Ie اسپانیا این آزمون را برگزار می کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 964880

وب گردی

وب گردی