سلیمی: تعداد امضا‌کنندگان طرح سوال از رئیس جمهور  افزایش یافته است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد امضا‌کنندگان طرح سوال از رئیس جمهور، از حد نصاب بالاتر رفته است؛ اما به نظر می رسد در این خصوص گزارش های غلطی به دست رئیس جمهور رسیده است.

حجت السلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به واکنش رئیس جمهور نسبت به طرح سوال از وی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رئیس جمهور گفته است موضوع سوال از رئیس جمهور در چهارچوب قانون اساسی نیست که این یک ادعاست؛ زیرا قانون اساسی به شکل واضح مسیر را برای همگان روشن کرده است.

وی افزود: تعداد امضا‌کنندگان طرح سوال از رئیس جمهور، از حد نصاب بالاتر رفته است؛ اما به نظر می رسد در این خصوص گزارش های غلطی به دست رئیس جمهور رسیده است و وی گمان کرده تعداد امضاها از حد نصاب پایین‌تر است.

سلیمی ادامه داد: از این موضوع متوجه خواهیم شد بسیاری از اطلاعاتی که به رئیس جمهور منتقل می شود صحیح نیست و به دور از واقعیت است و از این که کانال های انتقال دهنده اطلاعات به رئیس جمهور عملکرد ضعیفی دارند بسیار متاسف هستیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اظهارت روحانی مبنی بر این که در حال حاضر سوال از رئیس جمهور به مصلحت کشور نیست تصریح کرد: در شرایط فعلی چه چیز مهم تر از موضوع نوسانات ارز است؟! این موضوع قدرت تصمیم گیری را از مردم گرفته است به همین دلیل چه مصلحتی بالاتر از پیگیری این موضوع از رئیس جمهور وجود دارد؟!

وی اضافه کرد: آیا مسئله ای مهم تر این وجود دارد که گرد و غبار رکود بر تن بازار نشسته است؟! آیا مصلحتی بالاتر از این وجود دارد که روز‌به‌روز به صف بیکاران کشور افزوده می شود؟! این ها مهم ترین مصالح کشور هستند که مجلس شورای اسلامی وظیفه دارد آن ها را با سوال از رئیس جمهور پیگیری کند.

سلیمی در پایان خاطرنشان کرد: مرجع تشخیص مصلحت کشور رئیس جمهور نیست! جایی به نام مجمع تشخیص مصلحت نظام وجود دارد که در آن جا مصلحت کشور تشخیص داده می شود و بقیه افراد تشخیص دهنده مفاسد و مصالح کشور نیستند.

گفتنی است ؛ پس از به وجود آمدن نوسانات بی سابقه در بازار ارز و صعود قیمت دلار به مرز 11 هزار تومان و همچنین افزایش نرخ تورم و رکود، مجلس شورای اسلامی برآن شد تا طرح سوال از رئیس جمهور با محوریت مسائل اقتصادی را کلید بزند.این طرح در جلسه علنی چهارشنبه 10 مرداد با امضای 80 نفر از نمایندگان خانه ملت از سوی علی لاریجانی اعلام وصول شد.

حسن روحانی رئیس جمهور، در واکنش به این طرح طی نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه «سوال تعدادی از نمایندگان، در چهارچوب قانون اساسی و زمان و شرایط مناسب مطرح نشده است»، گفت:برای جلوگیری از هر نوع اختلاف بین قوا و احترام به مجلس شورای اسلامی، در فرصت مقرر به مجلس خواهم آمد.

انتهای پیام/

کد خبر: 964952

وب گردی

وب گردی