هیدروژل ها؛  خواص بیولوژیکی و کاربرد آنها منتشر شد

کتاب « هیدروژل ها؛ خواص بیولوژیکی و کاربرد آنها» نوشته رونالدو باربوچی و ترجمه نازنین فرهادیار، فرشته فتحی، میرعبدالله سیدسجادی توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد ورامین–- پیشوا، منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، آب عنصر اصلی بدن انسان را تشکیل می‌دهد و هیدروژل ها ساختارهای عالی برای پروتئین های حامی مطلوب سلول ها و... بدون تغییر خواص و مشخصه های آن را تشکیل می دهند؛ بنابراین هیدروژل ها به طور عمده برای کاربرد در زمینه بیولوژیکی، طراحی و سنتز می شوند.

هیدروژل ها دسته خاصی از ترکیبات هستند که به طور عمده از آب تشکیل شده اند. در هیدروژل های بالای 09 % آب وجود دارد و در شبکه ای که به طور کلی پلیمری و به طور واضح هیدروفیلیک موجود است، هیدروژل ها شبیه به همدیگرند، هرچند از پلیمرهای مختلف به‌دست آمده باشند.

هیدروژل های زیستی (بیوهیدروژل ها) نامیده می شوند. خواص آن ها اشاره به کاربردشان به عنوان شبکه هایی برای سلول های بنیادی دارد که تبدیل به یک روش بسیار امیدوارکننده برای بازسازی ارگان و بافت می شود.

برخلاف سادگی مفهومی هیدروژل ها تاکنون، مطالعه سطحی روی شیمی، فیزیکوشیمیایی و مکانیکی آن ها، مانع از کاربرد گسترده آن ها در بدن انسان به دلیل کمی آگاهی از فعل و انفعالات ترکیبات بیولوژیکی شده است. هدف کتاب « هیدروژل ها خواص بیولوژیکی و کاربرد آنها» کمک به آگاهی و شناخت از هیدروژل از نقطه نظرهای شیمیایی، فیزیکوشیمیایی، مکانیکی، بیولوژیکی و زیست پزشکی است.

این کتاب در 213 صفحه ، شمارگان هزار نسخه، توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد ورامین – پیشوا روانه بازار نشر شده است.

انتهای پیام//

کد خبر: 964964

وب گردی

وب گردی