ایجاد مجتمع تجارت جهانی پسته در شهرستان دامغان

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از ایجاد مجتمع تجارت جهانی پسته در شهرستان دامغان خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ بهروز اسودی در سومین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان افزود: موافقت اولیه اعضای کارگروه با کلیت طرح ایجاد مجتمع تجارت جهانی پسته در دامغان انجام شده است و نقطه نظرات درخصوص نواقص موجود در جلسات کارشناسی در حال بررسی می باشد.

او با اشاره به دیگر دستور کار این جلسه ، بر ضرورت روان سازی حمل ریلی کالاهای تولیدی صادراتی استان تاکید کرد و گفت: اقدامات لازم الاجرای استانی در جهت رفع اصلی ترین نیازمندی های صادرکنندگان استان در حمل و نقل کالای صادراتی در دست اجرا می باشد.

دبیرکارگروه توسعه صادرات استان سمنان با اشاره به کاهش واردات استان در چهارماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته تصریح کرد: واحدهای شاخص استان که با کاهش قابل توجه واردات مواد اولیه در این مدت روبرو بوده اند شناسایی و در نشست های مختلف موضوعات بررسی می شود.

بهروز اسودی همچنین در این نشست گزارشی از صادرات چهار ماهه در سال جاری ارائه کرد و اظهار داشت: در طی این مدت 117 هزارتن کالا به ارزش حدود 55 میلیون دلار از استان صادر شده است بطوریکه صادرات چهارماهه کل کشور 15 میلیارد و 450 میلوین دلار می باشد.

او با اشاره به اینکه ارزش دلاری هرتن کالای صادراتی 464 دلار می باشد افزود: هیدروکربن سبک ، پودر لباسشویی ، کولر آبی ، ظروف یکبار مصرف ، سود سوزآور ، روغن دنده ، اجزا و قطعات از فولاد یا آهن ، سرب تصفیه شده و غیره از مهمترین کالاهای صادراتی در استان می باشد که به 32 کشور جهان از قبیل افغانستان ، عراق ، پاکستان ، ترکیه ، امارات متحده عربی ، هنگ کنگ ، ترکمنستان ، هند ، جمهوری کره ، صربستان ، ارمنستان ، آذربایجان و غیره صادر گردیده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 965027

وب گردی

وب گردی