مددجویان کمیته امداد چقدر کمک هزینه ازدواج دریافت می کنند؟

کمیته امداد در چهار ماه نخست امسال ۱۶ هزار و ۶۰۰ مورد کمک‌هزینه ازدواج و جهیزیه به جوانان تحت حمایت در شرف ازدواج اهدا کرده است.

به گزارش ایسکانیوز مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) از خدمات این نهاد برای تسهیل ازدواج جوانان نیازمند گزارش داد.

مجید زارع فرد، مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد با اشاره به اینکه یکی از فعالیت‌های این نهاد اهدا جهیزیه به دختران و پرداخت کمک‌هزینه ازدواج به پسران در شرف ازدواج است گفت: در چهار ماه نخست امسال ۱۶ هزار و ۶۰۰ جوان تحت حمایت کمیته امداد از این خدمت بهره‌مند شدند که ۱۳ هزار‌ و ۳۰۰ مورد مربوط به جهیزیه و 3 هزار و ۳۰۰ مورد کمک‌هزینه ازدواج بود.

وی با اعلام اینکه کمیته امداد در چهارماهه نخست امسال بیش از ۴۱ میلیارد تومان اعتبار برای کمک به ازدواج جوانان تحت حمایت اختصاص داده است گفت: حداقل سرانه کمک‌هزینه ازدواج یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سرانه جهیزیه 3 میلیون تومان است.

کمیته امداد در چهارماهه نخست امسال بیش از ۴۱ میلیارد تومان اعتبار برای کمک به ازدواج جوانان تحت حمایت اختصاص داده است حداقل سرانه کمک‌هزینه ازدواج یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سرانه جهیزیه 3 میلیون تومان است

زارع فرد با اشاره به اینکه همه زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد از خدمات آموزش و مشاوره‌ای ازدواج بهره‌مند‌ می‌شوند افزود: خدمات مشاوره‌ای و کارگاه‌های آموزشی باهدف ازدواج آگاهانه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پیش از ازدواج، حین ازدواج و بعد از ازدواج به مددجویان تحت حمایت داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد به جوانان نیازمندی که تحت حمایت این نهاد هم نیستند کمک‌هزینه ازدواج و جهیزیه به مبلغ یک‌میلیون تومان پرداخت می‌کند اعلام کرد: علاوه بر این شرایطی فراهم‌شده است که در صورت نیاز به افراد نیازمند، تسهیلات قرض‌الحسنه تا مبلغ پنج میلیون تومان پرداخت ‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 965032

وب گردی

وب گردی