برای جذب دانشجوی خارجی باید شرایط را تسهیل کرد

عضو فراکسیون دانشگاه آزاد مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه پایه‌های علمی ایران در برخی از رشته‌ها قوی بوده؛ اما برای جذب دانشجو باید بسیاری از مسیرها و شرایط را تسهیل کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از خانه ملت، احمد همتی با اشاره به افزایش خروج دانشجویان در شرایط کنونی کشور، گفت: متاسفانه اتفاقات و اقداماتی توسط بسیاری از افراد پس از گرانی ارز در کشور رخ داد و تفسیرها و برداشت‌ها و سوءاستفاده‌هایی درباره آن، سبب شده است که بسیاری از جوانان نسبت به داشتن آینده‌ای روشن در کشور ناامید شده و به دنبال خوشبختی در دیگر کشورها بگردند. به‌همین دلیل تلاش برای ایجاد فضا و نگرش مثبت از روابط بین‌المللی ایران با دیگر کشورها در کاهش تصمیمات آنی و برگرفته از ناامیدی مقطعی تاثیرگذار است.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس، با بیان اینکه سال‌هاست بیش از 150 هزار نفر در سال مهاجرت می‌کنند و کسی حساسیت نشان نداده است، افزود: اگر نوع نگاه به مسائلی همچون مهاجرت دانشجویان از کشور به منظور کسب درآمد و شغل، تغییر پیدا نکند؛ این روند با توجه به مشکلات اقتصادی بیش از گذشته افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با ابراز نگرانی از خروج دانشجویان کیفی و نخبه از کشور گفت: ایجاد شرایطی برای ادامه تحصیل این دست از دانشجویان در مقاطع بالاتر و امکان اشتغال و تولید برای آن‌ها از طریق رونق پارک‌های علم و فناوری و مناطق ویژه فناوری، از جمله اقداماتی است که مسئولان وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری با همراهی معاونت علمی رئیس‌جمهور باید بیش از گذشته در دستور کار خود قرار دهند تا سبب استفاده از ظرفیت‌های تحصیلکرده‌ها شود.

جذب دانشجوی خارجی در ایران نیازمند تسهیل شرایط

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در خصوص جذب دانشجو از کشورهای دیگر به داخل اظهارکرد: اگرچه پایه‌های علمی ایران در برخی از رشته‌ها قوی بوده؛ اما برای جذب دانشجو باید بسیاری از مسیرها و شرایط را تسهیل کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 965043

وب گردی

وب گردی