کاظمی: فشارهای داخلی و خارجی نباید مانع اقدامات قوه قضاییه شود

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: قوه قضاییه یک بخش مستقل است، لذا هیچ گونه فشاری اعم از داخلی و خارجی، نباید مانع اقدامات آن شود.

محمد کاظمی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به قوه قضاییه مبنی بر برخورد با مفاسد اقتصادی اظهار داشت: مقام معظم رهبری همواره به قوه قضاییه تاکید کرده اند که قانونمندی، قاطعیت و سرعت عمل را در برخورد با مفاسد اقتصادی به کار ببرند.

وی افزود: متاسفانه یکی از بدی های پرونده های فساد اقتصادی این است که مجرمان هیچ نشانه ای از خودشان برجای نمی گذارند و جمع آوری ادله برای محکوم کردن آن ها اندکی زمان می برد.

کاظمی ادامه داد: از طرفی در روند رسیدگی به این نوع پرونده ها یک سری تشریفات قانونی نیز باید رعایت شود، به همین دلیل یکی از موضوعات نامه رئیس قوه فضاییه به مقام معظم رهبری، کاسته شدن از این نوع تشریفاتی که باعث کندی روند رسیدگی به پرونده ها می شود بود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: قوه قضاییه در حال حاضر، دیگر هیچ مانع و سدی برای رسیدگی به پرونده های مفاسد اقتصادی ندارد البته محکومیت افراد باید وابسته به ادله و قرائن محکم و قابل استناد باشد و قضات کشور باید به قانون کشور پایبند باشند و طبق آن عمل کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: قوه قضاییه یک بخش مستقل است و لذا هیچ گونه فشاری اعم از داخلی و خارجی، نباید مانع اقدامات آن شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 965142

وب گردی

وب گردی