به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، برای بسیاری از کاربران تاکسیهای اینترنتی پیش میآید که هزینه سفر کاری خود را با انتخاب گزینه اشتباه، از جیب شخصی پرداخت میکنند. اکنون شرکت تاکسی اینترنتی "اوبر"(Uber) در اپلیکشین موبایلی خود از سیستم یادگیری ماشین استفاده میکند تا کاربران دیگر با انتخاب اشتباه پرداخت از حساب کاری یا شخصی خود دچار مشکل نشوند و هزینههای سفرهای خود را مدیریت کنند.
اوبر فکر میکند که به راحتی با معرفی یک سیستم پیشنهادی که از یادگیری ماشین برای کمک به کاربران استفاده میکند، می تواند کار آنها را راحت کند. فناوری هوش مصنوعی بکار رفته در این اپلیکیشن میتواند الگوهای سفر را تشخیص دهد و پیشبینی کند که شما در هر لحظه به احتمال بیشتر به کدام حساب کاربری خود نیاز دارید.
به عنوان مثال اگر شما معمولا هر روز به دفتر کار خود میروید و یک روز مرخصی میگیرید، برنامه میتواند هنگام درخواست سفر به مکان دیگر، تغییر در حساب کاربری را پیشنهاد دهد. اوبر میگوید این یک سیستم بی عیب و نقص نیست و دارای آمار ۸۰ درصد پیشنهاد اولیه در زمان مناسب است.
اوبر همچنین نظارت بر سفرها را بهبود میبخشد و کاربران میتوانند انتقادات و پیشنهادات خود را در برنامه مطرح کنند و به صورت زنده پاسخ بگیرند. هدف از این ارتقاء واضح است؛ اوبر میخواهد به عنوان یک گزینه قابل اعتماد برای سفرهای کاری دیده شود.
گفتنی است، هوش مصنوعی، هوش صناعی یا هوش ماشینی به هوشی که یک ماشین در شرایط مختلف از خود نشان میدهد، گفته میشود. به عبارت دیگر هوش مصنوعی به سیستمهایی گفته میشود که میتوانند واکنشهایی مشابه رفتارهای هوشمند انسانی از جمله درک شرایط پیچیده، شبیهسازی فرایندهای تفکری و شیوههای استدلالی انسانی و پاسخ موفق به آنها، یادگیری و توانایی کسب دانش و استدلال برای حل مسایل را داشته باشند. بیشتر نوشتهها و مقالههای مربوط به هوش مصنوعی، آن را به عنوان «دانش شناخت و طراحی عاملهای هوشمند» تعریف کردهاند.
هوش مصنوعی را باید عرصهٔ پهناور تلاقی و ملاقات بسیاری از دانشها، علوم، و فنون قدیم و جدید دانست. ریشهها و ایدههای اصلی آن را باید درفلسفه، زبانشناسی، ریاضیات، روانشناسی، عصبشناسی، فیزیولوژی، تئوری کنترل، احتمالات و بهینهسازی جستجو کرد و کاربردهای گوناگون و فراوانی در علوم رایانه، علوم مهندسی، علوم زیستشناسی و پزشکی، علوم اجتماعی و بسیاری از علوم دیگر دارد.
انتهای پیام/