حل مشکلات کشور در عرصه بین‌الملل با گسترش دیپلماسی علمی

رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر لزوم گسترش دیپلماسی علمی گفت: تعاملات بین‌المللی می‌تواندراهکاری مهم و تأثیرگذار برای کمک به حل مشکلات کشور در عرصه بین‌الملل باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه تهران، رؤسای دانشگاه‌های تهران، علامه طباطبایی، شهید بهشتی، تربیت مدرس، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر و شیراز امروز با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، محمدباقر قهرمانی معاون بین‌الملل ، سید احمدرضا خضری مشاور رئیس و مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه و برخی از مدیران وزارت امور خارجه دیدار و درباره مسائل بین‌المللی دانشگاه‌ها در شرایط کنونی کشور گفتگو کردند.

ظریف نیز ضمن استقبال از دیدگاه‌های رؤسای دانشگاه‌های سطح یک کشور تصریح کرد: دیدگاه‌های روسای دانشگاه‌ها بررسی و وزارت متبوع در حل مسائل و مشکلات مطرح شده در این جلسه همکاری لازم را به عمل خواهد آورد.

وزیر امور خارجه پیشنهاد کرد که کمیته‌ای برای پیگیری مسائل دانشگاه‌ها در حوزه بین‌الملل تشکیل شود.

در این دیدار، محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران، با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده توسط دانشگاه‌های سطح یک برای حل مسائل ملی، بر اهمیت برگزاری جلسات و نشست‌های تخصصی تأکید کرد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات تخصصی در حوزه‌های مختلف از قبیل اقتصاد، سیاست و علوم اجتماعی که چندین نوبت با حضور صاحب‌نظران و استادان این دانشگاه‌ها انجام شده، گفت: نتایج به دست آمده از این جلسات که حاصل ساعت‌ها گفتگو و تحلیل تخصصی بوده، همراه با راه‌حل‌های ممکن برای حل مشکلات در اختیار مسئولان و مقامات مربوطه قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه تهران گسترش فعالیت‌های بین‌المللی و برقراری ارتباط با دانشگاه‌های مهم اروپایی و آمریکایی در پسابرجام را از دستاوردهای فعالیت‌های تیم دیپلماسی وزارت امور خارجه عنوان کرد و افزود: در پسابرجام شاهد گسترش ارتباطات بین‌المللی دانشگاه‌ها بودیم که برگزاری جلسات و نشست‌های مشترک با دانشگاه‌های مهم اروپایی و آمریکایی از جمله این ارتباطات است.

نیلی احمدآبادی با تأکید بر ضرورت گسترش تبادلات علمی و بین‌المللی گفت: گسترش دیپلماسی علمی به عنوان راهکاری مهم و تأثیرگذار برای کمک به حل مشکلات کشور در عرصه بین‌الملل از طریق تبادلات علمی صورت می‌گیرد.

وی در پایان آمادگی دانشگاه‌های سطح یک کشور را برای مشارکت در کارگاه‌های تخصصی به منظور حل مشکلات جامعه اعلام کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 965185

وب گردی

وب گردی