ابطحی: بیمارستان فرهیختگان مهرماه 97 افتتاح می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: در حال حاضر با توجه به شرایط آشفته بازار ارز  برای خرید تجهیزات پزشکی، در شورای عالی دانشگاه آزاد برنامه ریزی شده که چهار بخش اصلی بیمارستان فرهیختگان در مهرماه، با ظرفیت 135 تخت به بهره برداری کامل برسد.

دکتر سید علی ابطحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در گفت و گو باخبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تجمیع واحدهای پزشکی تهران و بزرگترین دستاورد آن گفت: هدف تجمیع هم‌افزایی بین 8 دانشکده‌ای بود که به‌صورت جداگانه فعالیت می کردند و هر کدام تشکیلاتی داشتند که در واقع امکاناتی ناتمام بود؛ اما زمانی که به‌صورت یک دانشگاه واحد درآمدند، یک هم افزایی برای نیروی انسانی که اساس کار هیات علمی است ایجاد شد و از امکانات علوم پایه در دانشکده پزشکی، علوم دارویی و دندانپزشکی استفاده کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران افزود: بعد از تجمیع، دانشکده های علوم پزشکی به صورت یک دانشگاه مستقل درآمد و مدیران گروه در این برنامه جدید که ریاست دانشگاه ابلاغ کردند می توانند برنامه های آموزشی و پژوهشی را تدوین، اجرا و نظارت کنند.

ابطحی در ادامه درباره فعالیت دانشگاه علوم پزشکی در زمینه سلول‌های بنیادین خاطر نشان کرد: سلول‌های بنیادین از علوم جدیدی است که دارای اهمیت بسیار در علم پزشکی است و در کشور رشد بسیاری داشته که قطعا با بهره برداری کامل بیمارستان فرهیختگان و همکاری با دانشگاه‌‌های علوم پزشکی دیگر در سراسرکشور به طور جدی وارد این عرصه خواهیم شد.

وی درباره افتتاح بیمارستان فرهیختگان یادآور شد: در حال حاضر با توجه به شرایط آشفته بازار ارز علی غم مشکلات بسیاری که برای خرید تجهیزات پزشکی وجود دارد، در شورای عالی دانشگاه آزاد اسلامی برنامه ریزی شده که چهار بخش اصلی که باید تجهیزات آن کامل شود در مهرماه با ظرفیت 135 تخت به بهره برداری کامل برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تاکید کرد: مهم ترین دستاورد تجمیع ایجاد رشته های بین رشته ای و انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه های تهران غرب و واحد علوم و تحقیقات است که دربردارنده پاسخ گویی به مشکلات مربوط به حوزه سلامت است که به نحوی با کل جامعه مرتبط بوده و دانشجویان در واحدتهران غرب و واحدعلوم پزشکی از این موضوعات با حمایت اساتید برای پایان نامه استفاده می کنند.

ابطحی متذکرشد: در تفاهم‌نامه ای با واحد علوم و تحقیقات در جهت اصلاح وضعیت سرانه فیزیکی ساختمان دو رشته پرستاری و بهداشت به پونک منتقل شده اند و بقیه دانشکده های پزشکی و علوم دارویی بعد از اتمام وضعیت عمرانی به ساختمان جدید علوم پزشکی در پونک جنب بیمارستان فرهیختگان منتقل خواهد شد، همچنین در تفاهم‌نامه ای که با واحد علوم و تحقیقات داشتیم یک پژوهشگاه مشترک در نظر داریم که مسائل مربوط به علوم پزشکی را در حوزه سلامت بررسی می‌کند، در واقع دانشگاه علوم پزشکی به عنوان دانشگاه حل مساله در پیشبرد اهداف پزشکی کشور گام برمی‌دارد.

وی در پایان درباره دستاوردهای بین المللی واحد پزشکی آزاد تهران و تجمیع دانشکده های پزشکی در سراسر کشور متذکر شد: در حال حاضر یک تفاهم‌نامه با افغانستان در پذیرش دانشجویان افغان در واحد علوم پزشکی دانشگاه آزاد تهران داریم که به امضا رسیده است. تجمیع واحدهای پزشکی اگر در تهران نتایج خوبی داشته باشد و به اهداف خود در زمینه آموزشی و پژوهشی برسد قطعا در شهرهای دیگر همچون اصفهان و تبریز و شیراز هم به مرور زمان اجرا می شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 965221

وب گردی

وب گردی