موضع محکم دبیر کل حزب الله در مورد ایران

دبیرکل حزب الله لبنان با تبریک سالگرد پیروزی تاریخی مقاومت از ایران و سوریه به دلیل حمایت ها در این جنگ قدردانی کرد و افزو د: ایران پایگاه قدرت اساسی در محور مقاومت است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در مراسم بزرگداشت دوازدهمین سالگرد پیروزی تاریخی مقاومت در جنگ سی و سه روزه بر رژیم اشغالگر قدس از همه کسانی که در رسیدن به این پیروزی بزرگ سهیم بودند، از جمله ایران و سوریه تشکر کرد.

نصرالله افزود: از مجاهدان تا شهدا و زخمی ها و جانبازان و ارتش و جریان ها و احزاب و رسانه ها و همه مردم خوب در لبنان در همه جهان تشکر می کنم. خصوصا از کسانی که با قدرت از ما در این جنگ حمایت کردند یعنی جمهوری اسلامی ایران و سوریه تشکر می کنم.

دبیرکل حزب الله گفت: «اگر امروز به تحریم روی می آورند بدین خاطر است که ایران پایگاه قدرت اساسی در محور مقاومت است. ایران در کنار سوریه و عراق در رویارویی با گروه های تکفیری ایستاد. ایران در کنار لبنان و فلسطین ایستاد. موضع ایران در قبال تحولات یمن و منطقه روشن است. تحریم ها به این امید است که باعث شود تا محور مقاومت تضعیف شود.»

سیدحسن نصرالله افزود: این پیروزی بسیاری از معادلات را تغییر داد. ما از این جنگ بزرگ کنونی علیه محور مقاومت در منطقه نیز به یاری خداوند با پیروزی و سربلندی بیرون خواهیم آمد.

دبیرکل حزب الله اظهار داشت: ما چند روز دیگر نیز اولین سالگرد جشن دومین آزادسازی یعنی از بین بردن تروریسم و گروه‌های تکفیری در منطقه الهرمل لبنان را جشن خواهیم گرفت.

سید حسن نصرالله اعلام کرد: اگر نگاهی به سال 2006 میلادی بیاندازی می بینیم که اهداف جنگ اجرای طرح آمریکا به سرکردگی جورج بوش بعد از اشغال افغانستان و عراق و رسیدن به مرزهای سوریه و مرزهای عراق بود. جنگ بر این اساس بود و وقتی شکست خورد؛ این طرح نیز شکست خورد.‎

وی گفت: بعد از آن، طرح جدیدی شروع کردند و ما از سال های گذشته با آن مقابله می کنیم. در سال 2006 میلادی، هدف از بین بردن مقاومت از راه نظامی یا وادار کردن آن به تسلیم شدن بود. این همان چیزی بود که آن ها در روزهای اول از ما خواستند. گفتند که سلاح خود را تحویل دهید و نیروهای چند ملیتی را در مرز با فلسطین و مرز با سوریه و در فرودگاه بیروت و بندر بیروت بپذیرید. یعنی اشغالگری جدیدی را قبول کنید. اگر لبنان سقوط می کرد؛ قرار بود که طرح را علیه سوریه و غزه اجرا کرده و ایران را منزوی کنند تا آن را هدف قرار دهند و به این محور مقاومت پایان دهند.

وی تاکید کرد: اگر مقاومت در سال 2006 میلادی ساقط می شد؛ آن ها می خواستند سوریه را بعد از آن ساقط کنند. در هفت سال گذشته، هدف ساقط کردن سوریه به شیوه دیگری بود. اسرائیل در جنگ علیه سوریه تا امروز به طور کامل شریک است. این اسرائیل است که تمام حمایت لازم را از گروه های تروریستی در جنوب سوریه کرد برای یاری رساندن به این گروه ها دخالت نظامی نیز انجام داد. همه مسئولان اسرائیلی می گفتند که منفعت اسرائیل در رفتن نظام سوریه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 965222

وب گردی

وب گردی