کوثری: آمریکا اگر جنگی را آغاز کند اداره آن دست ایران خواهد بود

جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله(ع) سپاه پاسداران گفت: جمهوری اسلامی هیچ گاه آغاز کننده جنگ نخواهد بود و نمی خواهد جنگی شروع شود اما اگر جنگی شروع شود، اداره آن دست ما خواهد بود و دست آمریکایی ها نیست.

سردار محمد اسماعیل کوثری جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله(ع) سپاه، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر عدم مذاکره با آمریکا و عدم وقوع جنگ، اظهار داشت: آمریکایی ها تا به حال در چندین مرحله با جمهوری اسلامی ایران رو در رو شده اند و به اشکال مختلف شکست خورده اند.

وی افزود: آخرین مورد رویارویی ایران و آمریکا، جنگ نیابتی بود که در سوریه رخ داد؛ آمریکایی ها به وسیله پول های عربستان گروه تکفیری ـ صهیونیستی داعش را در خاورمیانه هدایت کردند اما در آخر شاهد بودیم که آن ها در جریان این درگیری ها شکست خوردند و نتوانستند به اهدافشان دست پیدا کنند.

کوثری ادامه داد: باید بگوییم که آمریکایی ها توان جنگ زمینی و حتی دریایی را با جمهوری اسلامی ایران ندارند اما اگر بخواهند به عنوان مثال با پرتاب یک موشک جنگی را علیه ایران آغاز کنند، دیگر جنگ در آن زمان همه جانبه خواهد شد.

جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله تصریح کرد: آمریکایی ها آغاز کننده جنگ با ایران نخواهند بود زیرا که می دانند بار دیگر شکست خواهند خورد و لذا مقام معظم رهبری با اطلاعات بسیار بالایی که دارند، موضوع عدم جنگ را مطرح کردند. آمریکایی ها توان جنگ با ایران را حداقل تا چندین سال آینده ندارند.

وی با بیان این که نیروهای آمریکایی در هر نقطه ای که وارد شدند شکست خورده اند خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی هیچ گاه آغاز کننده جنگ نخواهد بود و نمی خواهد جنگی شروع شود اما اگر جنگی آغاز شود، اداره آن دست ما خواهد بود و دست آمریکایی ها نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 965245

وب گردی

وب گردی