امضای یک قرارداد جدید با اروپایی ها در بخش پایین دستی صنعت نفت

قرارداد همکاری انتقال دانش فنی و افزایش تولید و کیفیت روان کارهای صنعتی امضا شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمد ابراهیمی مدیرعامل شرکت نفت سپاهان و «مایکل هاید» مدیرعامل شرکت ای. دی. ال آلمان، قرارداد همکاری انتقال دانش فنی و افزایش تولید و کیفیت روان کارهای صنعتی امضا کردند.

ابراهیمی در مراسم امضای این قرارداد گفت: اهمیت امضای این قرارداد در همزمانی آن با فشارهای آمریکاست ضمن اینکه شرکت های کوچک و متوسط اروپایی در شرایط فعلی به ایران آمده و قرارداد امضا کرده اند.

او با تاکید بر اینکه سفارتخانه های اروپایی برای امضای این قرارداد تلاش زیادی کردند، اضافه کرد: شرکت آلمانی ای. دی. ال با همکاری شرکای اتریشی و سویسی خود این طرح را اجرا می کنند.

به گفته او، این طرح به انتقال دانش فنی به کشور کمک می کند و در فاز دوم این طرح، شرکت های ایرانی مشارکت خواهند کرد.

این مقام مسئول به جزییات این قرارداد اشاره کرد و گفت: ماده اولیه تولید پارافین متاسفانه بیشتر به صورت خام از کشور صادر می شود که با اجرای این پروژه، تولیدات کشور به سمت صادرات کالاهایی با ارزش افزوده بالاتر سوق پیدا می کند.

ابراهیمی درباره ارزش افزوده پارافین با کیفیت بالا گفت: اکنون قیمت «اسلک وکس» بین ۵۵۰ تا ۶۰۰ دلار است که با اجرای این طرح و تحقق خلوص ۹۹.۵ درصدی به ۱۱۰۰ دلار افزایش می یابد. همچنین مجموع صادرات فرآورده های پارافینی ایران در سال ۱۳۹۶، ۲۸۰ هزار تن به ارزش ۲۱۲ میلیون دلار بود.

براساس این گزارش، این محصول به صورت مستقیم در صنایع دارویی، بهداشتی و آرایشی، نساجی و لاستیک سازی استفاده می شود. مدت اجرای فاز نخست این طرح ۱۰ ماه خواهد بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 965368

وب گردی

وب گردی