کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی عتف برای حل 5 چالش ملی متمرکز می شوند

اعضای کمیسیون دائمی شورای عالی عتف مقرر کردند: کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی عتف بر حل پنج چالش ملی کشور متمرکز شوند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، بر اساس تصویب کمیسیون دائمی شورای عالی عتف، فعالیت‌های کمیسیون‌های تخصصی این شورا حول حل پنچ چالش ملی کشور شامل بهینه‌سازی انرژی‌، ‌ایمنی و حمل و نقل جاده‌ای‌، ‌آب‌، ‌محیط‌زیست و سلامت مردم‌ و ‌چالش‌های اجتماعی‌ ساماندهی می‌شود.

همچنین براساس تصویب نشست کمیسیون دائمی شورای عالی، تعداد کمیسیون‌های تخصصی این شورا از ۱۲ به ۱۰ کاهش می‌باید و بر اساس این مصوبه، کمیسیون حقوقی و قضایی با کمیسیون مدیریت، اقتصاد و بازرگانی و کمیسیون علوم انسانی، معارف اسلامی و هنر با کمیسیون فرهنگ، هنر و تمدن ادغام می‌شوند.

مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در این نشست گفت: افق مطلوب برای شورای عالی عتف این است که بودجه پژوهشی دستگاه‌های اجرایی پس از ارائه و تصویب در کمیسیون‌های تخصصی این شورا و طی مراحل کارشناسی به سازمان برنامه‌وبودجه و مجلس شورای اسلامی ارائه شود تا بودجه پژوهشی به طرز صحیح و در جهت حل مشکلات کشور و با مأموریت مشخص هزینه شود.

وی افزود: با بازنگری که در ارکان و مأموریت های کمیسیون‌های تخصصی صورت گرفت این کمیسیون‌ها در دو بخش آینده‌نگاری ملی و بازنگری عملکرد گذشته، فعالیت خواهند کرد و نتیجه را تا پایان تیرماه هرسال به کمیسیون دائمی ارائه خواهند کرد تا پس از بحث‌های کارشناسی و تصویب، روند قانونی خود را طی کند.

انتهای پیام /

کد خبر: 965382

وب گردی

وب گردی