آلبوم اپرای مولوی/«نقطه سر شب» رادیو تهران

بهزاد عبدی صاحب اثر آلبوم اپرای مولوی دیشب مهمان برنامه نقطه سر شب رادیو تهران بود.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز؛ بهزاد عبدی صاحب اثر آلبوم اپرای مولوی به نام Rumi، دیشب مهمان برنامه نقطه سر شب رادیو تهران بود.

آلبوم اپرای مولوی به نام Rumi اثری از بهزاد عبدی توسط کمپانی معتبر Naxos آلبوم اپرای مولوی به نام Rumi اثری از بهزاد عبدی توسط کمپانی معتبر Naxos منتشر شده است. این آلبوم توسط ارکستر ناسیونال اوکراین به رهبری ولادیمر سیرنکو اجرا شد و اپرای عروسکی آن به کارگردانی بهروز غریب پور نیز روی صحنه رفته است. عبدی در برنامه نقطه سر شب رادیو تهران در این باره گفت: کمپانی Naxos شرایط ویژه خودش را برای انتشار آثار دارد و در قانون کپی رایت سختگیرانه عمل می کند. خوشحالم که آواز ایرانی در دامنه ای گسترده تر از ایران و کشورهای فارسی زبان منتشر شده است و مخاطبان بسیاری توانسته اند با آواز و موسیقی ایرانی ارتباط برقرار کنند.

بهزاد عبدی اظهار کرد: برگزاری فستیوال موسیقی ایرانی طبیعتا در حیطه موسیقی فولکلور نگاه می شود. اما در این اثر از بعد موسیقی کلاسیک به آن پرداخته ایم. تمام تلاشم بر این بوده است تا موسیقی ایرانی را در سطوح جهانی معرفی کنم.

این کمپانی پیشتر آثاری از رضا والی و امیرمهیار تفرشی پور را منتشر کرده بود و اکنون آلبوم اپرای مولوی به نام Rumi را 85 سایت برای مخاطبان ارائه داده اند.

محمد حسین توتونچیان تهیه کننده و ناشر موسیقی نیز درباره انتشار آثار ایرانی در مارکت های جهانی گفت: موسیقی ما به لحاظ فرهنگی و تاریخی قابلیت بسیاری برای جهانی شدن دارد اما ضعف ما در برقراری ارتباط بین کمپانی های خارجی و هنرمندان است. اگر بتوانیم این موانع را از سر راه برداریم بخشی از راه را طی کرده ایم. قسمت دیگر نیز به محدودیت ها و تحریم ها به لحاظ بستن قرارداد ها و پرداخت های مالی باز می گردد. متاسفانه عرصه هنر و موسیقی نیز از گزند تحریم ها در امان نبوده است.

توتونچیان اضافه کرد: در تمام دنیا موسیقی کلاسیک و در کشور ما موسیقی کلاسیک ایرانی به اندازه موسیقی پاپ طرفدار ندارد. البته که در موسیقی پاپ نز با رعایت استانداردهای بین المللی می توانیم جایگاهی شایسته تر داشته باشیم. دوستداران موسیقی خاص محلی، مقامی و فولکلور در همه جا هستند. این موسیقی می تواند به نوعی جاذبه فرهنگی و توریستی بدل شود .

توتونچیان عنوان کرد: سریعترین راه دسترسی به عرضه جهانی آثار موسیقایی، تولید محتواهای تصویری مانند ویدئو کلیپ ها و تیزرها است تا به درستی در رسانه ها منتشر شوند و موسیقی ما به جایگاه جهانی اش نزدیکتر شود..

شب موسیقی رادیو تهران از مجموعه برنامه های نقطه سر شب، چهارشنبه ها از ساعت 22 تا 2 بامداد از موج اف-ام، ردیف 94 پخش می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 965395

وب گردی

وب گردی