شبکه جمع آوری تصفیه خانه فاضلاب روستای نیکنامده به زودی افتتاح می شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران گفت:به منظور جلوگیری از ایجاد آلودگی های زیست محیطی تصفیه خانه فاضلاب روستای نیکنامده شهرستان شمیران به روش نوین MBBR با قابلیت حذف نیتروژن و فسفر به زودی افتتاح می شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از روابط عمومی آبفار استان تهران،رضا پوررجب با بیان اینکه نیکنامده یکی از روستاهای بخش لواسانات در شهرستان شمیرانات در بالادست سد لتیان واقع گردیده و با جمعیتی بالغ بر 3 هزار نفر، از پرجمعیت ترین روستاهای این شهرستان است گفت:شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران به منظور جلوگیری از ایجاد آلودگی های زیست محیطی و صیانت از منابع تأمین کننده آب شرب تهران، اقدام به احداث تصفیه خانه فاضلاب روستای نیکنامده به روش نوین MBBR با قابلیت حذف نیتروژن و فسفر نموده است.

به گفته او، روش بکار رفته در این تصفیه خانه ، از فرآیندهای پیشرفته تصفیه فاضلاب به روش لجن فعال با قابلیت حذف نیتروژن و فسفر است.
مدیرعامل آبفار استان تهران افزود:استفاده از روش فوق مزایایی نسبت به سایر فرآیندهای پیشرفته تصفیه بیولوژیکی فاضلاب دارد که می توان به مواردی از قبیل نیاز به احجام واحدهای فرآیندی کوچکتر، راندمان تصفیه بالاتر، زمان ماند و واکنش کوتاهتر وانتقال اکسیژن بهتر و به تبع تولید لجن مازاد کمتر اشاره کرد.
او ادامه داد:کارکرد این روش به علت عدم نیاز به برگشت و کنترل لجن ساده تر بوده و با توجه به ریسک پذیری و شوک پذیری بیشتری به تغییرات دبی در زمان پیک یا بارندگی مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد.
پوررجب تصریح کرد: با توجه به اینکه استفاده از فرآیند MBBR می تواند تأمین کننده استانداردهای محیط زیست باشد می توان از پساب آن جهت تخلیه به آبهای سطحی و یا برای کشاورزی و آبیاری استفاده کرد.
مدیرعامل آبفار استان تهران گفت: در این راستا عملیات حفاری و لوله گذاری شبکه جمع آوری فاضلاب به طول 5000 متر و خط انتقال آن به طول 2000 متر و همچنین ایستگاه پمپاژ آن تکمیل گردیده و احداث تصفیه خانه فاضلاب روستای نیکنامده با ظرفیت 200 متر مکعب در شبانه روز اکنون از پیشرفت 90 درصدی برخوردار است و این پروژه که با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال اجرایی گردیده در آینده بسیار نزدیک در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 965416

وب گردی

وب گردی