هشدار شدید ترامپ به ترکیه

رئیس جمهور آمریکا در جلسه کابینه وزیران این کشور ضمن انتقاد از ترکیه از اعمال تحریم های جدید علیه این کشور دفاع کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، گزارش‌های منتشره از جلسه کابینه وزیران ایالات متحده نشان می‌دهد آمریکا خود را برای وضع تحریم‌های بیشتر علیه ترکیه آماده می‌کند.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در جریان نشست هیات وزیران در روز پنج‌شنبه ۱۶ اوت گفته است: «آن‌ها [ترکیه] ثابت نکرده‌اند که دوست خوبی هستند. آن‌ها یک کشیش خوب را گرفته‌اند. آن مرد بی‌گناه است. می‌خواهند کشیش عالی ما را نگه دارند. این نه منصفانه است، نه درست.»

وی در ادامه افزود: «برای آزادی یک انسان بی‌گناه چیزی پرداخت نمی‌کنیم، بلکه ترکیه را خفه خواهیم کرد».

«اندرو برانسون» کشیش آمریکایی ۵۰ ساله و از اهالی ایالت کارولینای شمالی به شمار می‌رود. وی ۲۱ ماه است که به اتهام هواداری از کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ علیه رجب طیب اردوغان، در ترکیه زندانی و در حصر است.

رئیس‌جمهور آمریکا در جلسه کابینه از «استیو منوچین»، وزیر خزانه‌داری، درباره وضعیت مواجهه با ترکیه پرسیده است و منوچین در پاسخ گفته است: «ما برای انجام کارهای بیشتر و تحریم های تازه آماده‌ایم.»

دولت ترامپ تهدید کرده بود اگر ترکیه اندرو برونسون را آزاد نکند، تحریم‌هایی را علیه این کشور وضع خواهد کرد. با مخالفت ترکیه در خصوص آزادی این کشیش، روابط آنکارا و واشنگتن تنش آمیز شد و ایالات متحده آمریکا تحریم‌هایی را علیه ترکیه وضع کرد. این تحریم‌ها سبب شد ارزش پول ملی ترکیه با افت بی‌سابقه‌ای رو به رو شود. ترکیه نیز در واکنش اقدام به وضع تعرفه بر روی کالاهای آمریکایی کرد.

در پی انتشار خبر اقدامات آتی آمریکا علیه ترکیه ارزش پول این کشوردر برابر دلار آمریکا که در روزهای اخیر رشد کرده بود بار دیگر با اندکی کاهش مواجه شد.

هر دلار آمریکا اکنون ۵.۹ لیره ارزش دارد که پیشتر این میزان به ۵.۷ لیره بهبود یافته بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 965438

وب گردی

وب گردی