پیام آیت الله صافی گلپایگانی به کنگره اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

آیت‌الله صافی گلپایگانی در با صدور پیامی به کنگره اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان عنوان کرد: وظیفه جوانان و دانشجویان در شرایط کنونی بسیار حساس است و باید علم و قدرت جامعه را افزایش داده و قلّه‌های بلند علمی را فتح کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، آیت‌الله صافی گلپایگانی در پیامی به بیست‌ و یکمین کنگره اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بر ضرورت افزایش علم و قدرت جامعه توسط دانشجویان تأکید کرد.

متن پیام این مرجع تقلید به شرح زیر است:

با عرض اخلاص و ادب به دانشجویان عزیز، امیدهای آینده‌ اسلام، فرزندان دلاور و پرتلاش ملت شریف ایران، بسیار خوشوقتم که جوانان عزیز در جوار مضجع نورانی حضرت ثامن‌الحجج، علیه آلاف التحیة و الثناء، گرد هم آمده و با تبادل افکار و آراء و شناخت شرایط حساس زمان، خود را برای خدمت به مردم و رشد و ترقی کشور اسلامی آماده می‌کنند. این فرصت‌ها بسیار مغتنم است و باید حداکثر استفاده از آن را نمود.

همانطور که همه‌ی عزیزان می‌دانند مقام و شأن انسان‌ها به علم و دانش بستگی دارد. در روایات آمده است که «تخلّقوا باخلاق الله...» به اخلاق خداوند آراسته شوید. دو صفت از صفات خداوند متعال که از همه‌ صفات بالاتر است و می‌توان گفت که سایر صفات ثبوتیه نیز به این دو برمی‌گردد، صفت علم و قدرت است. بروز این دو صفت در جامعه، نشانه‌ حیات و بالندگی آن جامعه است.

با توجه به اوضاع کنونی جهان درمی‌یابیم که وظیفه جوانان و دانشجویان بسیار حساس و خطیر است و باید علم و قدرت جامعه را افزایش داده و قلّه‌های بلند علمی را فتح نمود که قرآن کریم می‌فرماید: «ولاتهنوا و لاتحزنوا و انتم الاعلون ان کنتم مؤمنین» برتری شما جوانانِ با ایمان، به علم و تقوی و تعهد است. علمی که اسلام آن را مایه مباهات و افتخار می‌داند آن است که انسان را کامل کند و فضایل معنوی را بالا ببرد. در عین اینکه به علوم و فنون مختلفِ امروزی آشنایی کامل باید پیدا کرد ولی دوستی و صفا و محبت باید ثمره این علوم باشد.

اساس دعوت اسلام و هدایت‌های اهل بیت (علیهم‌السلام‌) بر تعاون در بقا است یعنی همه انسان‌ها باهم با صمیمیت و مهربانی و محبت زندگی نموده و تنازع در بقاء نداشته باشند. شعار اسلام «تعاونوا علی‌البرّ و التقوی» است. اگر همه به این مکتب و شعار توجه نمایند با اطمینان می‌توان گفت که بشر در جهت خیر و سعادت و خوشبختی پیش می‌رود.

پس باید همه‌ دانشجویان عزیز فرصت را غنیمت شمرده و با آگاهی و معرفت، عزت، سربلندی و سرافرازی مملکت و نظام اسلامی را بیشتر کنند. البته لازم است که مسئولان فرهنگ و متولّیان امور دانشجویان با استفاده از استادان متخصص و متعهد و فراهم نمودن همه‌ امکانات تحصیل و تدریس، زمینه‌ رشد و ترقی آنان را بیش از گذشته فراهم نمایند که این عزیزان دانشجو امانت‌های خاص خداوند هستند و باید متولیان آموزش، آنان را برای رسیدن به کمال و فراگیری علوم یاری نمایند.

آخرین عرض حقیر این است که در تمام مراحل زندگی خود اخلاص داشته باشید و خدا را در نظر بگیرید و همه‌ کارهای شما برای خدا و خدمت به بندگان خدا باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 965449

وب گردی

وب گردی