واحد پرند در استان خراسان شمالی، اردوی جهادی برگزار می کند

مسئول بسیج دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند گفت: گروه جهادی بقیه‌الله به مدت 10 روز در منطقه مانه از توابع استان خراسان شمالی خدمات عمرانی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی انجام خواهند داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از آنا، علیرضا تسلیمی درباره اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند، اظهار کرد: گروه جهادی واحد پرند با نام گروه بقیه‌الله و در قالب دو کاروان به اردوی جهادی اعزام خواهند شد که کاروان برادران عصر هفتم شهریور و کاروان خواهران نیز صبح هشتم شهریور اعزام خواهند شد.

وی افزود: در این اردو 40 نفر از دانشجویان به مدت 10 روز در استان خراسان شمالی منطقه مانه و سملقان دهستان شیرین‌سو روستای کال ایمانی در خدمت اهالی روستا خواهند بود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد سلامی واحد پرند، تصریح کرد: پروژه‌های عمرانی مانند ساخت مسجد، آبشخور و همچنین فرهنگی، آموزشی، پزشکی را مدنظر قرار داده‌ایم.

تسلیمی، روستایی که در نظر گرفته‌ایم منطقه بسیار محرومی است و علاوه‌بر فقر اقتصادی و امکانات فقر فرهنگی سترده حاکم است. کمبود آموزش هم قطعاً وجود دارد. کمااینکه فقر آموزشی ارتباط مستقیم با فقر فرهنگی دارد.

وی افزود: در بخش آموزش تحصیلی قرار است اعضای گروه، کلاس‌های رفع اشکال در مقطع ابتدایی و متوسطه اول برگزار کنند.

تسلیمی ادامه داد: اقناع‌سازی خانواده‌ها و تشویق دانش‌آموزان به ادامه تحصیل و برگزاری کلاس‌های آموزشی در خصوص احکام شرعی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که برای مردم منطقه مدنظر قرار داده‌ایم. در بخش فرهنگی کار کمی گسترده و پیچیده‌تر است و بخشی از مسائل فرهنگی ارتباط تنگاتنگی با مسائل اقتصادی دارد. به همین دلیل موضوع فرهنگ‌سازی و توانمندسازی زنان روستا برای استفاده از صنایع‌دستی در اشتغال‌زایی است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد سلامی واحد پرند گفت: از دیگر فعالیت‌های فرهنگی می‌توان به سبک زندگی، بایدها و نبایدهای زندگی روستانشینی، ‌تعامل با شهر، اشاره کرد و سعی داریم آسیب‌ها را به حداقل برسانیم.

وی در خصوص مساعدت‌های صورت گرفته به این اردو اظهار کرد: دانشگاه آزاد با توجه به افزایش هزینه‌ها نسبت به سال گذشته کمک بسیار خوبی کرد، سپاه نیز کمک‌هایی به گروه جهادی داشت اما ارگان‌ها و نهادهای دیگر یاری نرساندند.

انتهای پیام/

کد خبر: 965459

وب گردی

وب گردی