موافقت اصولی با راه اندازی 10 اندیشکده راهبردی در دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تا کنون با راه‌اندازی 10 اندیشکده راهبردی در واحدهای دانشگاه آزاد موافقت اصولی شده است و تلاش داریم در هر استان یک اندیشکده نیاز محور و مسأله‌محور راه‌اندازی کنیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آنا، سید محمود هاشمی درباره برنامه‌های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی برای سال تحصیلی جدید اظهار کرد: یکی از برنامه‌های بسیج اساتید دانشگاه آزاد برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی است.

وی افزود: با شروع سال تحصیلی جدید، کرسی‌های نظریه‌پردازی در واحدهای دانشگاه آزاد سراسر کشور به مرحله اجرا درخواهد آمد.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: همچنین دوره آموزشی برای مسئولین و اعضای اندیشکده‌های بسیج اساتید برگزار می‌شود تا کانون‌ها برای ورود به سال تحصیلی جدید آمادگی لازم را داشته باشند.

هاشمی درباره تعامل استادان بسیجی با دانشجویان گفت: تعامل ما با اقشار مختلف بسیج به ویژه بسیج دانشجویی برقرار است اما در بحث تعامل با دانشجویان بنا داریم در حوزه‌های پژوهشی، دانشجویان را به سمت پژوهش‌های کاربردی و طرح‌های مسأله‌محور هدایت کنیم.

وی عنوان کرد: در حوزه‌های فرهنگی و معرفتی شاید خیلی تخصصی ورود نکنیم اما تعامل و حمایت کامل را از بسیج دانشجویی خواهیم داشت.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی درباره راه‌اندازی اندیشکده‌های راهبردی اظهار کرد: تا کنون با راه‌اندازی 10 اندیشکده راهبردی در واحدهای دانشگاه آزاد موافقت اصولی شده است.

هاشمی اضافه کرد: اندیشکده‌ها طبق نیاز و پتانسیل استان‌ها شکل گرفته است و تلاش داریم در هر استان یک اندیشکده نیاز محور و مسأله‌محور راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه در برخی استان‌ها اندیشکده‌ شکل گرفته و در چند استان نیز در حال طی شدن مراحل اداری است گفت: ویژگی اندیشکده‌ها این است که باید خودشان پویایی داشته باشند و بتوانند مشکلات دانشگاه و کشور را برطرف کرده، دانش تولید کنند و درآمدزایی داشته باشند.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: تمام استادانی که دغدغه حل مسائل نظام و کشور را دارند می‌توانند بر مبنای تخصص خود در این اندیشکده‌ها حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 965486

وب گردی

وب گردی