قیمت بنزین در آلمان به دلیل تحریم‌های ایران افزایش یافته است

به نوشته رسانه‌های آلمان تحریم‌های آمریکا علیه ایران و کاهش تولیدات نفتی ونزوئلا باعث کاهش عرضه نفت در سراسر جهان شده و در افزایش بهای بنزین تاثیر گذشته است.

به گزارش ایسکانیوز، بهای بنزین در آلمان در مقایسه با سه سال گذشته به بالاترین سطح خود رسیده است. تحریم‌های آمریکا علیه ایران و کاهش تولیدات نفتی ونزوئلا باعث کاهش عرضه نفت در سراسر جهان شده و بر افزایش بهای بنزین تاثیر گذشته است.

«کلوب رانندگان خودروی آلمان ADAC » در تازه ‌ترین گزارش خود اعلام کرده است که بهای بنزین و گازوئیل نسبت به ماه‌ها و سال‌های پیش در آلمان افزایش پیدا کرده است. میانگین قیمت یک لیتر گازوئیل در هفته گذشته به یک یورو و ۲۹ سنت رسید. طبق این آمار قیمت بنزین بعد از سال ۲۰۱۵ به بالاترین نرخ خود رسیده است.

روزنامه «بیلد» گزارش داده که یکی از دلایل افزایش قمیت بنزین تحریم‌های آمریکا علیه ایران بوده است. «بیلد» اضافه می‌کند که قمیت بنزین در ۴ نوامبر ۲۰۱۸ با اعلام تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران می‌تواند حتی بیشتر از این هم افزایش پیدا کند و رانندگان آلمانی به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران باید بهای بیشتری بپردازند.

عدم اطمینان به بازار نفت خام هم بر روند افزایش قیمت بنزین در آلمان تأثیر گذاشته است. سایت «اشپیگل آنلاین» با اشاره به وضعیت سیاسی آشفته «ونزوئلا» تاکید می‌کند که قیمت یک بشکه نفت خام برنت طی ۱۲ ماه گذشته حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 965500

وب گردی

وب گردی