از شانه خالی کردن آمریکا تا استقبال گاو شیرده

آمریکا که به گونه ای سعی در شانه خالی کردن از قائله سوریه و انداختن هزینه ها بر گردن متحدان منطقه ای خود از جمله عربستان دارد، اعلام کرده است که کمک های مالی خود را برای کمک به ثبات سوریه قطع خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است که کمک های مالی خود را برای بازسازی و ثبات سوریه قطع خواهد کرد.

«هدر ناوئرت»، با انتشار بیانیه ای در زمینه تصمیم اخیر «مایک پمپئو»، وزیر خارجه ایالات متحده برای لغو بودجه 230 میلیون دلاری که این کشور برای بازسازی سوریه پس از داعش در نظر گرفته بود، اعلام کرد: «این بسته مالی برای اولویت های دیگر سیاست خارجی آمریکا مصرف خواهد شد.»

این در حالی‌ست که آمریکا برای خنثی سازی تغییر منفی افکار عمومی در مورد این تصمیم ، اعلام کرده که اولویت در سوریه که همان شکست داعش است، همچنان وجود خواهد داشت.

ایالات متحده به بهانه مبارزه با داعش به سوریه لشکر کشی کرده و سعی در به هدف رساندن سیاست های خود و نا آرام ساختن منطقه خاورمیانه دارد.

برخلاف خواسته آمریکایی ها جنگ سوریه برای آن ها هزینه های زیادی در بر داشته است تا جایی که شاید از نظر آن ها، هزینه برای بازسازی، باعث کم بود بودجه تخصیص یافته برای جنگ افروزی می گردد.

از طرفی دیگر با پیشروی های ارتش سوریه، داعش را در این منطقه شکست خورده می بیند و همین شکست سیاست های واشنگتن در سوریه، این کشور را به صرافت قطع هزینه های مالی انداخته است.

از سیاست آمریکا چیزی جز این هم انتظار نمی رود زیرا بعد از جنگ افروزی و جنایت عرصه را که بر خود تنگ می بینند سعی در «پا پس کشی» از قائله را دارند.

واشنگتن که همواره به سعودی ها مانند گاوی شیرده نگاه کرده است اینبار هم به گونه ای سعی در بهره برداری از آنان در مساله سوریه دارد و به عربستان اعلام کرده که اگر از مناطق سوریه پا پس بکشد، دولت بشار اسد و متحدانش به آن مناطق وارد خواهند شد که این به ضرر عربستان است. با این ترفند هزینه بازسازی مناطق مورد نظر خود را به دوش عربستان خواهد انداخت.

همانطور که این ترفند عملی شده و عربستان 100میلیون دلار به سوریه کمک کرد و با استقبال آمریکا نیز رو به رو شد!

پیش از این نیز آمریکا که با فاش شدن چهره خرابکارانه کلاه سفیدها در سوریه مواجه شده بود اعلام کرد که کمک های مالی خود به آن ها را نیز قطع می کند. در واقع هرکجا که سیاست به نفع آن هاست در آن هزینه می کنند و تا شرایط برخلاف میلشان می گردد سیاست های خود را تغییر می دهند.

این کشور اعلام کرده که قطع کمک های مالی در زمینه سیاست هایش برای خروج از سوریه صورت می گیرد در صورتی که این طور نخواهد بود همانطور که افغانستان سال هاست صحنه تاخ و تاز و تاراج منابع ملی‌اش توسط آمریکا بوده است.

واشنگتن با اتخاذ سیاست های دوگانه همین اقدام را در مورد فلسطین نیز انجام داد و اعلام کرد به علت وجود انگیزه خشونت در میان برخی مقامات فلسطینی کمک های مالی را قطع کرده است.

این طور به نظر می رسد که ترامپ تاجرمآب سعی در شانه خالی کردن از جنگی دارد که در سوریه افروخته است و از طرفی دیگر، برای کنترل سوریه متحدان خود را در این منطقه جلو انداخته است، همانطور که پیش از این خواستار جایگزینی نیروهای ارتش کشورهای عربی با نیروهای آمریکایی در سوریه شده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 965534

وب گردی

وب گردی