بیش از 60 درصد داوطلبان کنکور انتخاب رشته کردند

مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور گفت: ۶۰.۴۸ درصد داوطلبان مجاز کنکور ۹۷ در این دوره انتخاب رشته کردند.

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۹۷ به منظور پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی (به جز دانشگاه آزاد اسلامی) از ۱۵ مرداد آغاز شد و با توجه به مهلت تمدید شده، فرصت انتخاب رشته ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۲۲ مرداد به پایان رسید.

توکلی افزود: بر اساس آمار نهایی ۵۵۰ هزار و ۸۲۴ داوطلب در کنکور ۹۷ نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کردند که از تعداد ۹۱۰ هزار و ۷۱۳ نفر که در جلسه آزمون حاضر بودند تعداد ۹۱۰ هزار و ۵۶۳ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که با توجه به اینکه ۵۵۰ هزار و ۸۲۴ نفر انتخاب رشته کردند، ۶۰.۴۸ درصد از مجاز شده‌ها انتخاب رشته خود را انجام دادند.

او تصریح کرد: همچنین گزینش در رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) در سال ۱۳۹۷ (موضوع قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مصوب ۱۰ شهریور ۹۲ مجلس شورای اسلامی)، در این دوره صورت پذیرفت.

توکلی ادامه داد: مهلت ثبت نام و انتخاب رشته برای پذیرش دانشجو صرفاً با سوابق تحصیلی (معدل دیپلم) دانشگاه ها نیز ساعت ۲۴ چهارشنبه ۲۴ مرداد به پایان رسید.

مشاور عالی سازمان سنجش خاطر نشان کرد: بر اساس ضوابط اعلام شده داوطلبانی که در کنکور ۹۷ ثبت نام کرده و غایب بوده اند (۱۰۱ هزار و ۶۱۴ داوطلب) و همچنین متقاضیانی که حتی در کنکور ۹۷ ثبت نام نکرده اند نیز می توانند نسبت به ثبت نام در این دوره ها اقدام کنند.

او در پایان گفت: بر اساس آمار نهایی ثبت نام و انتخاب رشته تعداد ۴۰ هزار و ۷۱۹ نفر صرفا در پذیرش دانشجو صرفاً با سوابق تحصیلی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی ثبت نام و انتخاب رشته کردند.

انتهای پیام /

کد خبر: 965537

وب گردی

وب گردی