پذیرش بدون کنکور دانشجو در 113 رشته کاردانی و کارشناسی واحد شبستر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر از پذیرش دانشجو بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی در 113 رشته کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در سی¬امین سال تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر خبر داد.

دکتر حبیب اقدم شهریار در گفت­وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر در 39 رشته کارشناسی پیوسته، 29 رشته کارشناسی ناپیوسته، 14 رشته کاردانی پیوسته در واحد و 13 رشته در آموزشکده سما و 18 رشته کاردانی ناپیوسته در گروه­های آموزشی متنوع در مهر سال جاری بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی، دانشجو می­پذیرد.

سرپرست واحد شبستر با توجه به شروع ثبت نام کارشناسی پیوسته بر اساس سوابق تحصیلی، تعداد رشته­های کارشناسی پیوسته را 39 رشته ذکر کرده و گفت: «رشته‌های بهداشت مواد غذایی، مهندسی علوم دامی، مهندسی طبیعت، مهندسی فضای سبز، مهندسی مکانیک بیوسیستم، علوم و مهندسی صنایع غذایی، علوم و مهندسی جنگل، علوم و مهندسی شیلات جزو رشته­ های گروه کشاورزی و علوم دامی است که علاقه­ مندان می­توانند با انتخاب هر کدام از رشته‌ها در واحد شبستر ادامه تحصیل بدهند».

وی ادامه داد: «ریاضیات و کاربردها، فیزیک، مهندسی اپتیک و لیزر، شیمی کاربردی، مهندسی پزشکی، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی خط و سازه­های ریلی، مهندسی نقشه­ برداری، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر، مهندسی هسته­ ای، رشته‌های گروه علوم پایه و فنی مهندسی در مقطع کارشناسی پیوسته هست که این واحد بر اساس سوابق تحصیلی و بدون آزمون دانشجو می­پذیرد.»

همچنین رشته­ های زبان و ادبیات فارسی، آموزش زبان انگلیسی، فلسفه و حکمت اسلامی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، علوم تربیتی، روانشناسی، حقوق، تاریخ، ایران شناسی، مدیریت صنعتی، مدیریت امور بانکی، حسابداری، مشاوره، ارتباط تصویری، مهندسی معماری و مهندسی شهرسازی از رشته‌های گروه علوم انسانی و هنر در مقطع کارشناسی پیوسته هستند که واحد شبستر دانشجو می­پذیرد.

اقدم شهریار با توجه به انتشار دفترچه ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی، رشته‌های کارشناسی ناپیوسته واحد را 29رشته عنوان کرد و گفت: «رشته‌های بهداشت مواد غذایی، علوم آزمایشگاهی دامپزشکی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، مهندسی تکنولوژی نرم­ افزار کامپیوتر، مهندسی تکنولوژی برق، مهندسی فناوری مکانیک خودرو، مهندسی اجرایی ساختمان، معماری به همراه 21 رشته دیگر جزو رشته‌های مقطع کارشناسی ناپیوسته است که این واحد دانشگاهی دانشجو بر اساس سوابق تحصیل و بدون کنکور می­پذیرد.

دانشیار گروه علوم دامی واحد شبستر با اشاره به انتشار دفترچه ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی در مقطع کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد اسلامی، رشته‌های کاردانی پیوسته واحد را 27 رشته عنوان و ادامه داد: « واحد شبستر در رشته­ های تربیت بدنی، الکتروتکنیک، ساختمان، مکانیک خودرو، نرم­ افزار کامیپوتر و 9 رشته دیگر به همراه 13 رشته در آموزشکده فنی و حرفه­ای سما شبستر شامل: حسابداری، نقشه­کشی عمومی، نقشه­کشی معماری، نقشه­برداری و ... در مقطع کاردانی پیوسته بر اساس سوابق تحصیل بدون کنکور دانشجو می­پذیرد.

سرپرست واحد شبستر با اشاره به انتشار دفترچه ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی در مقطع کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی، رشته‌های کاردانی ناپیوسته واحد را 18 رشته عنوان و ادامه داد: «واحد شبستر در رشته­های دامپزشکی، کاردانی علوم ورزشی، کاردان فنی عمران، نرم­افزار کامپیوتر، معماری و ... در مقطع کاردانی ناپیوسته بر اساس سوابق تحصیل بدون کنکور دانشجو می­پذیرد.»

دارندگان دیپلم کاردانش یا فنی حرفه ای و دیپلم 3 ساله متوسطه نظری یا دیپلم کامل 4 ساله نظام قدیم متوسطه امکان ثبت نام در کاردانی پیوسته بر اساس سوابق تحصیلی را دارند. لازم به ذکر است داشتن دیپلم کامل نظام قدیم و یا مدرک پیش دانشگاهی نظام جدید متوسطه جهت ثبت نام کاردانی ناپیوسته بر اساس سوابق تحصیلی الزامیست .

داوطلبان می­توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس www.azmoon.org نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

اقدم شهریار با بیان این که دانشگاه آزاد اسلامی شبستر یکی از بزرگ­ترین واحدهای استان آذربایجان شرقی است اضافه کرد: «وجود 185 نفر عضو هیات علمی که بیشترشان در مرتبه علمی استادیار و بالاتر مشغول به انجام وظیفه می­باشند نشان دهنده توان علمی این واحد دانشگاهی بسیار بزرگ در منطقه شمال غرب کشور بوده و در این راستا می­توان به داشتن 14 رشته تحصیلی در مقطع دکتری تخصصی و 54 رشته در مقطع کارشناسی ارشد اشاره کرد که معیار خوبی برای تائید کیفیت بالای تدریس و اعتبار مدارک صادره در مقطع دکتری می تواند باشد».

وی با ذکر این نکته که دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر دارای تنوع رشته‌ها و گرایش­های مختلف تحصیلی بوده و امکان ادامه تحصیل برای فارغ­التحصیلان دوره های کاردانی و کارشناسی را در خود واحد فراهم آورده است گفت: «به منظور رفاه حال دانشجویان و خانواده آنان، پذیرفته شدگان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر از تسهیلات انواع وام­ها از جمله وام بلند مدت، کوتاه مدت، وام ضروری، وام ازدواج، وام مسکن، وام تحصیل، تخفیف و تقسیط شهریه بهرهمند می­شوند.»

ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی پیوسته سال1397 دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس سوابق تحصیل شروع و داوطلبان می­توانند با مراجعه به سایت اینترنتی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی برای ثبت نام اقدام کنند.

دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته دوره­های کارشناسی ناپیوسته و کاردانی پیوسته و ناپیوسته نیز در سایت اینترنتی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شده است. زمان ثبت نام این دوره­ها متعاقبا اعلام خواهد شد.

هزینه ثبت نام و انتخاب رشته دوره­های کارشناسی بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی 40 هزار تومان است که با کارت­های بانک عضو شبکه شتاب و از طریق سایت اینترنتی یاد شده قابل پرداخت است.

نیز با توجه به شروع انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی، داوطلبان کنکور سراسری سال 97 دانشگاه­ها و مراکز آموزش عالی و علاقه مندان به تحصیل در مقطع دکتری حرفه ­ای دامپزشکی می توانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش و پذیرش رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شبستر با کد رشته ۱۰۵۰۱ را انتخاب نمایند.

انتهای پیام /

کد خبر: 965577

وب گردی

وب گردی