نظر سنجی سی ان ان در مورد روابط خارجی ترامپ

بر اساس نظر سنجی که توسط سی ان ان انجام شده است از هر 10 آمریکایی 4 تن آنان روسیه را دشمن آمریکا می دانند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، خبر گزاری سی ان ان طی نظرسنجی اعلام کرد که از هر 10 آمریکایی 6 تن از آنان معتقدند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، نسبت به روسیه رفتار دوستانه ای را دارد و 4 نفر آن ها روسیه را دشمن آمریکا می دانند.

ضعف دیپلماتیک ترامپ در مدیریت روابط ایالات متحده با متحدانش، باعث تغییر دیدگاه عمومی آمریکایی ها نسبت به این متحدان نشده است. اکثریت گسترده مردم آمریکا، بریتانیا (90 درصد)، فرانسه (90 درصد) و آلمان (85 درصد) را به عنوان متحد یا حداقل دوست ایالات متحده می شمرند و سه چهارم مردم در مورد اسرائیل (75 درصد) نیز همین عقیده را دارند.

اما درصد افرادی که کره شمالی، ایران و روسیه را به عنوان دشمنان می پندارند، رشد کرده است. به طور کلی، 59 درصد کره شمالی را دشمن می دانند که در سال 2014 این عدد 55 درصد بوده است. در مورد روسیه این عدد 44 درصد است که نسبت به سال 2014 به میزان 19 درصد افزایش یافته است.

دلیل اصلی ایجاد نفرت در مورد ایران، جمهوری خواهان بوده اند و 67 درصد از آنان ایران را دشمن می خوانند در حالی که این عدد در سال 2014، 58 درصد بوده است.

55 درصد عموم مردم عمدتا رفتار ترامپ را در امور خارجی تصدیق نمی کنند و 40٪ آن ها را موافق آن هستند.

اینگونه که به نظر می رسد رئیس جمهوری آمریکا با سیاست هایی که اتخاذ کرده است نارضایتی مردم را نسبت کشورهایی که با آن ها مشکل داشته افزایش داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 965637

وب گردی

وب گردی