«پوتین» و «مرکل» دیدار کردند

صدراعظم آلمان و رئیس جمهوری روسیه طی دیداری دو جانبه با یکدیگر دیدار و در مورد مسائل مهم منطقه ای و بین المللی گفت وگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، همانطور که هفته گذشته از طریق جهان در آیینه ایسکانیوز، اعلام شد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان دیدار کرد.

به گفته دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین، پوتین و مرکل طی مذاکرات سه ساعته، روی موضوعات مشترک زیادی هماهنگ شدند.

پسکوف روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: « مذاکرات بسیار طولانی بود و شامل بحث های مفصل از موضوعاتی بود که در بیانیه های رئیس جمهور و صدر اعظم، پیش از مذاکرات ذکر شده بود.»

سخنگوی کرملین افزود با وجود اینکه هدفی از رسیدن به توافق وجود نداشت، این دو مقام روی بسیاری از مسائل به توافق رسیده اند.

زمینه های تجاری

دیمیتری پسکوف گفت که در جریان مذاکرات با آنگلا مرکل، پوتین، تعهد مسکو را برای ادامه کار خود در زمینه تجارت آلمان تایید کرد.

در این راستا روسیه اعلام کرده که همکاری تجاری خود را با کشورهای آلمانی که می خواهند همچنان در بازار این کشور حضور داشته باشند ادامه خواهد داد.

مرکل و پوتین به افزایش روابط دوجانبه و تجارت بین آلمان و روسیه تاکید کردند.

خط لوله نورد استریم2

پسوف گفت که ولادیمیر پوتین و آنگلا مرکل در مذاکرات روز شنبه توافق کردند که پروژه خط لوله گاز نورد استریم2 سودآور و رقابتی باشد، همچنین تلاش برای تکمیل ادامه پیدا کند.
پوتین و مرکل درباره تحریم های احتمالی آمریکا علیه پروژه نورد استریم 2 بحث و گفت وگو کردند هر دو بر لزوم اقدامات لازم برای حفاظت از حملات احتمالی اشخاص ثالث تاکید کردند.

روسیه و آلمان در مورد چشم انداز انتقال گاز از طریق خاک اوکراین بحث کردند.

مسئله سوریه

پوتین، مرکل همچنین در مورد احتمال مذاکرات روسیه، آلمان، فرانسه و ترکیه در مورد سوریه بحث و بر حل سیاسی بحران سوریه تاکید کردند. آن ها در مورد بحران پناهجویان سوری نیز به گفت وگو پرداختند.

پوتین در مورد سوریه گفت: باید برای روند صلح سوریه و فرستادن کمک‌های بشردوستانه کمک کرد. باید کمک کنیم تا آوارگان سوری به کشور خود بازگردند.

مرکل نیز در مورد سوریه گفت: باید برای فاجعه انسانی در این کشور کاری بکنیم. اوضاع در این کشور از حالت عادی به دور است. امیدواریم بتوانیم گام‌های خوبی در این زمینه برداریم.

برجام

برنامه جامع اقدام مشترک (JCPOA)، معروف به معامله هسته ای ایران، نیز در دستور نشست سطح بالا قرار داشت. این دو مقام در مورد برجام به خبرنگاران گفتند که شرایط به وجود آمده حول برجام، کاملا روشن است.

پوتین در نشست مطبوعاتی با مرکل پیش از آغاز گفت‌وگوها ضمن تأکید بر پایبندی کشورش به توافق هسته‌ای با ایران، گفت: درباره برجام با مرکل بحث خواهم کرد. حفظ برجام مهم است و پیمان عدم اشاعه را تقویت می‌کند.

مرکل نیز در مورد ایران گفت: آلمان به ‬توافق هسته‌ای پایبند است اما با نگرانی برنامه موشکی تهران و نفوذ این کشور در یمن را دنبال می‌کند.

جنگ تجاری به وجود آمده در جهان

سخنگوی کاخ کرملین گفت: «دو طرف در مورد روابط تجاری، اقتصادی بین المللی بحث و نسبت به تصمیمات غیر قابل پیش بینی، به ویژه در زمینه تعرفه هایی که بعضی از کشورها اتخاذ کرده اند، ابراز نگرانی کردند و افزودند که این اقدامات در نهایت می تواند پیامدهای منفی برای کل نظام روابط تجاری و اقتصادی داشته باشد.»

مرکل و پوتین در چنین قالبی بحث کردند و تصمیم بر آن شد که گفت وگو در سطح متخصصان برای ارتقای سطح مذاکرات در آینده انجام شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 965678

وب گردی

وب گردی