بازآفرینی راه‌ نجات شهرستان‌ها است/ اجرای ۱۲ پروژه بزرگ علی‌رغم کمبود اعتبارات در دامغان

نماینده مردم دامغان اجرای طرح بازآفرینی شهری را راه نجات شهرستان‌ها توصیف کرد و گفت: طرح بازآفرینی شهری مورد قبول مردم دامغان است و اجرای آن با همراهی و خواست مردم مواجه می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، ابوالفضل حسن بیگی، با اشاره به اهتمام دولت تدبیر و امید برای اجرای پروژه‌های زیربنایی حمل و نقل استان سمنان به‌ویژه شهر دامغان اظهار داشت: بزرگ‌ترین، پرحجم‌ترین و سخت‌ترین وزارتخانه در اختیار آخوندی قرار گرفته‌ است و خوشبختانه ایشان همچون اوایل انقلاب از روحیه انقلابی و کارکرد جهادی دارد.

او افزود: اگر به اقصی نقاط کشور بنگریم متوجه توسعه در بخش حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای، هوایی و دریایی می‌شویم. در حوزه مسکن نیز اقدامات ارزشمندی در دست اقدام است.

حسن‌بیگی با اشاره به توجه وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «طرح بازآفرینی شهری راه‌ نجات شهرستان‌ها است» گفت: به خاطر اینکه این طرح بازآفرینی شهری مورد قبول مردم دامغان است با همراهی و خواست مردم مواجه خواهد شد و مردم دامغان آمادگی لازم برای اجرای طرح بازآفرینی شهری را دارند.

به گفته او طبق اظهار وزیر راه و شهرسازی، از لحاظ تاریخ،فرهنگ و آثار تاریخی فراوان، دامغان می‌تواند پایلوت طرح بازآفرینی شهری کشور شود.

نماینده مردم دامغان گفت: از زمان آغاز فعالیت آخوندی در وزارت راه و شهرسازی، حدود ۱۲ پروژه بزرگ علی‌رغم کمبود اعتبارات با جدیت در دست اقدام قرار گرفته است. به طور مثال ۶۴میلیارد تومان به پروژه دامغان-معلمان اختصاص یافت و اجرای این بزرگراه باعث کاهش ۲۰۰ کیلومتری در ترانزیت کالا و مسافر بین بنادر شهید رجایی و بندرعباس در جنوب کشور و بنادر بندر ترکمن و دریای خزر می‌شود.

حسن‌بیگی با اشاره به مطرح‌شدن کریدور شمال-جنوب داخل کشور دوره ریاست جمهوری مرحوم هاشمی رفسنجانی یادآور شد: این کریدور از بندر امیرآباد، گلوگاه، دامغان، معلمان، جندق و سه‌راهی چوپانان که از یک طرف به سمت اصفهان و از طرف دیگر به سمت یزد و بندرعباس منتهی می‌شود.

او در ادامه بیان داشت: در آن مقطع جاده‌ای برای دسترسی دامغان احداث و هم‌اکنون نیز در حال ارتقا به بزرگراه است که مورد رضایت مردم دامغان نیز قرار دارد. علی‌رغم کمبود اعتبارات شاهد فعال و زنده بودن کارگاه‌های عمرانی هستیم.

نماینده مردم دامغان با اشاره به پروژه چهارخطه کردن محور سمنان-فیروزکوه گفت: مردم سمنان و دامغان به خاطر شرایط آب‌وهوایی و مسافت کوتاه‌تر برای دسترسی به مشهد بیشتر از این محور استفاده می‌کنند و مشاهده می‌شود که اقدامات خوبی به خاطر اجرای این پروژه از وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل انجام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 965706

وب گردی

وب گردی