مجتهد شبستری: تغییر تیم اقتصادی دولت جزء مطالبات مردم  است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در حال حاضر اقتصاد کشور بیمار است و به افراد توانمندی که بتوانند این اقتصاد بیمار را درمان کنند نیازمند هستیم.

آیت الله جواد مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به موضوع تغییر تیم اقتصادی دولت اظهار داشت: مشخص است که یکی از ارکان اقتدار ملی نیروی انسانی قوی است؛ به ویژه در کابینه دولت که مسئولیت اجرایی کشور را بر عهده دارد، اگر افراد توانمند سرکار باشند به بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم کمک های بسیاری می کنند.

وی افزود: در حال حاضر اقتصاد کشور بیمار است و لذا به افراد توانمندی که بتوانند این اقتصاد بیمار را درمان کنند نیازمندیم؛ آقای رئیس جمهور و سایر مسئولان قول داده بودند که تیم اقتصادی کشور ترمیم شود و افراد توانمند جایگزین افراد فعلی شوند؛ زیرا که وضع فعلی کشور باعث نارضایتی مردم شده است.

مجتهد شبستری ادامه داد: اما برخلاف قول رئیس جمهور، صرفا یکی از اعضای تیم اقتصادی دولت عوض شد و آن هم رئیس کل بانک مرکزی است؛ در حالی که انتظار میرفت چندین تن از اعضای تیم اقتصادی دولت تغییر کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: تغییر تیم اقتصادی دولت هم جزء مطالبات مردم است و هم خواسته مقام معظم رهبری است؛ دولت نباید کار را به جایی برساند که مجلس شورای اسلامی مجبور به استیضاح وزرا شود بلکه باید شخص رئیس جمهور اقدام به ترمیم کابینه خود کند.

وی با بیان این که کشور دارای افراد توانمند در زمینه اقتصادی است خاطر نشان کرد: دولت باید از جوانان و اقتصاددانان بزرگ کشور استفاده کند زیرا که آن ها می توانند نقش موثری در شرایط فعلی کشور ایفا کنند.

مجتهد شبستری تاکید کرد: مسئولان قضایی باید جلوی احتکار کالاهای مورد نیاز مردم را بگیرند؛ همچنین موضوع تثبیت نرخ ارز نیز از مسائل مهمی است که لاینحل نیست و باید هرچه سریع تر تثبیت شود. تمام این مسائل مبتنی بر ترمیم کابینه و حضور افراد توانمند در آن است.

انتهای پیام/

کد خبر: 965715

وب گردی

وب گردی