ستاری: بیشترین استارت آپ های ایستگاه نوآوری شریف، در حوزه آب و انرژی است

مراسم افتتاح فاز نخست از احداث اولین پارک خصوصی با حضور دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری صبح امروز در ایستگاه نوآوری شریف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم افتتاح فاز نخست از احداث اولین پارک خصوصی با حضور دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری صبح امروز در ایستگاه نوآوری شریف برگزار شد.

سرپرست ایستگاه نوآوری شریف دکتر محمد معید ملک زاد در ابتدای این مراسم گفت: از جمله بخش ها و حوزه های فعالیت ایستگاه نوآوری شریف می‌توان به نانو و زیست فناوری، آب، انرژی و محیط زیست، خدمات شهری، حمل و نقل، سلامت و فناوری اطلاعات و ارتباطات اشاره کرد.

وی ادامه داد: این حوزه ها در ایستگاه مستقر شده اند، همچنین 30 تیم در مجموعه استقرار یافته اند. بیشترین استارت آپ های ایستگاه نوآوری شریف در حوزه آب و انرژی است. عمده شاغلین این مکان، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد و دکترا و در رده سنی 25 تا 35 سال هستند. بیشتر این افراد نخبگانی هستند که فضای لازم در اختیار آن ها گذاشته شده است. تا پایان سال تلاش می کنیم حداکثر فضای کافی برای فعالیت استارت آپ را در اختیارشان قرار دهیم.

سورنا ستاری در این مراسم گفت: یکی از اولویت های اصلی ما با شهرداری تهران ایجاد کارخانجات نوآوری است که سالانه چندین شرکت از آن بیرون می آید.

وی ادامه داد: ما هر ساله شاهد تاثیر فوق العاده این شرکت ها و ایجاد آن ها در دانشگاه هستیم، این مکان‌ها امیدی است برای افرادی که در آنجا کار می کنند، اولویت بحث ایجاد کارخانه‌های نوآوری است که تحت پوشش پارک شریف اتفاق می افتند و امروز شاهد موفقیت آن هستیم که حدود 450 شرکت در این مکان فعالیت می کنند و اقدامات آنها امیدوار کننده است.

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: باید محیط را در اختیار افرادی که در حوزه تکنولوژی هستند و فعالیت می کنند، قرار دهیم تا کسب و کارشان را راه اندازی و ایده های خود را پیاده کنند.

وی افزود: امیداورم در این راه جدی همگی موفق باشیم و هر روز شاهد تغییر تحول چهره شهر باشیم. نوع آموزش بسیار مهم است، موردی که همواره روی آن بحث می شود آموزش تا زمان مرگ است و شهرها نیز زیر ساخت آن ها به شمار می روند. این شهرها هر روز یک تکنولوژی جدید در اختیار شهروندان قرار می دهند، از شهردار محترم تهران و شهردار منطقه، در راستای کارآفرینی برای نخبگان تشکر می کنم.

انتهای پیام /

کد خبر: 965726

وب گردی

وب گردی