درخشش آثار ایرانی در  کتابخانه بین المللی کودک

در حال حاضر حدود ۴۰۰۰ جلد کتاب فارسی در کتابخانه مونیخ موجود است و امیدواریم که با همت و همکاری ناشران ایرانی بخش فارسی مجموعه غنی و به روز نگه داشته شود

کتابخانه بین­‌المللی کودکان واقع در شهر مونیخ آلمان با بیش از ۶۵۰ هزار جلد کتاب به ۱۳۰ زبان مختلف بزرگ­ترین کتابخانه کودکان دنیاست که مجموعه‌ای منحصر به فرد از کتاب­‌های کودک و نوجوان چهارصد سال اخیر جهان در آن نگهداری می­‌شود.

«لیلا (رویا) مکتبی‌فرد» که از سال ۲۰۱۷ مسئولیت بخش فارسی کتابخانه بین‌المللی کودکان را عهده‌­دار بوده­ است، در نامه‌ای سرگشاده به ناشران ایرانی، با اشاره به اینکه این کتابخانه یک کتابخانه واسپاری است که گسترش مجموعه آن از طریق دریافت کتاب‌­های اهدایی از سوی ناشران، نویسندگان و تصویرگران انجام می‌­شود، عنوان کرده است: در حال حاضر قریب به ۴۰۰۰ جلد کتاب فارسی در این کتابخانه موجود است و امیدواریم که با همت و همکاری شما ناشران ایرانی بتوانیم بخش فارسی مجموعه را غنی و به روز نگه داریم.

وی در ادامه این نامه خطاب به ناشران ایرانی یادآور شده است: اگر مایل هستید که نام شما در فهرست اهداکنندگان کتابخانه قرار گیرد و کتاب‌‌های انتشارات شما شانس رقابت و بررسی برای درج در فهرست «کلاغ سفید» را پیدا کند، خواهشمندیم که کتاب‌­های خود را برای کتابخانه ارسال کنید.

به گفته خانم مکتبی‌فرد، به منظور تسهیل کار ارسال کتاب­‌ها و پرهیز از پرداخت هزینه‌های پستی، تفاهمنامه‌ای میان کتابخانه مونیخ و انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و مؤسسه نمایشگاه­‌های فرهنگی ایران منعقد شده است تا ناشران بدون پرداخت هزینه و تنها با صرف اندکی وقت، جدیدترین کتاب­‌های خود را به دست مسئولان بخش فارسی این کتابخانه برسانند.

مطابق اعلام، ناشران ایرانی برای مشارکت در این کار، کافی است کتاب‌­های خود را به کیفیتی که در ادامه این متن خواهد آمد، به دفتر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان بسپارند:

کتاب­‌های ارسالی منحصراً تألیفی، منتشر شده در دی، بهمن، اسفند ۹۶ یا نیمه اول سال ۹۷ و چاپ اول باشند.
از ارسال نسخه‌­های مکرر، تجدید چاپ شده، ترجمه، و کتاب­‌های منتشر شده در سال­‌های پیش خودداری شود.
کتاب‌ها در مهلت تعیین شده یعنی تا پنجم شهریور ماه ۹۷ به دفتر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان واقع در تهران، خیابان سمیه، بین مفتح و فرصت، کوچه پروانه، شماره ۲ ارسال شوند.

بر اساس این فراخوان، بجز هزینه احتمالی­ ارسال کتاب‌ها از دفتر نشر تا دفتر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، نیاز به پرداخت هیچ هزینه دیگری نیست. این انجمن پس از دریافت و بسته‌بندی کتاب­‌هاآن‌ها را به انجمن فرهنگی ناشران و مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران می‌‌سپارد و این موسسه نیز کتاب­‌ها را همراه با محموله­ بارهای خود به فرانکفورت ارسال خواهد کرد و کتاب­‌ها در آنجا تحویل غرفه کتابخانه بین‌المللی کودکان مونیخ خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 965735

وب گردی

وب گردی