آماده سازی جایگاه عرضه ذبح بهداشتی دام در تهران

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار با اشاره به خطر تب کریمه کنگو و آلودگی های محیط زیستی بر ضرورت تهیه دام های بهداشتی و ذبح دام با نظارت دامپزشکان تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین با تاکید بر تلاش سازمان برای حفظ سلامت شهروندان و پیشگیری از آلودگی‌های محیط زیستی،گفت: خطر بیماری تب کریمه کنگو و بسیاری از بیماری های مشترک دام و انسان در کنار انواع آلودگی‌های محیط زیستی، موجب شد تا سازمان مدیریت میادین در سال جاری ۲۷ جایگاه را به عرضه بهداشتی دام اختصاص دهد که نسبت به سال قبل ۳ جایگاه افزوده شد.

برخی از این جایگاه ها به شرح زیر است:

جایگاه موقت عرضه و ذبح بهداشتی دام در منطقه ۱۰ آماده سازی شد.

در آستانه روز عرفه و آغاز دهه ولایت، تمهیدات لازم برای اجرای سنت حسنه قربانی با راه اندازی جایگاه عرضه بهداشتی دام به همراه اجرای برنامه های فرهنگی اجتماعی، فضاسازی و نصب تبلیغات محیطی صورت گرفت.

سهیلا صادق زاده شهردار منطقه ضمن اعلام این خبر با اشاره به جانمایی و تجهیز جایگاه برای عرضه دام زنده و ذبح بهداشتی در آستانه روز عید سعید قربان گفت: با هدف ارتقاء بهداشت عمومی، حفظ زیبایی شهر و ترویج سنت حسنه قربانی، جایگاه موقت بهداشتی عرضه دام در انتهای خیابان جیحون، خیابان رنجبر، نرسیده به خیابان نوری راه اندازی شده و طی روزهای عرفه و عید سعید قربان به ارائه خدمات به شهروندان خواهد پرداخت.

شهردار منطقه با اشاره به اتخاذ تمهیدات لازم برای حفظ سلامت و رفاه حال شهروندان افزود: با توجه به افزایش تقاضای شهروندان به منظور تهیه دام و ادای نذوراتشان‌ در ایام مذکور، این جایگاه موقت با حضور ناظر شرعی و دکتر دامپزشک فعال خواهد بود تا متقاضیان با اطمینان خاطر دام و در اسرع وقت دام مورد نظر خود را تهیه کنند.

صادق زاده گفت: تمهیدات لازم برای رفاه حال شهروندان در قالب نصب مه پاش برای تهویه و خنکی هوا، نصب سیستم نوبت دهی، مسقف کردن کل مجموعه، نصب کولر، تعبیه جایگاه استراحت شهروندان و نصب ال سی دی صورت گرفته است.

شهردار منطقه فضاسازی، نصب تبلیغات محیطی و آموزش و اطلاع رسانی به شهروندان از طریق ارسال پیامک را از دیگر اقدامات برشمرد و با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی خاطرنشان کرد: با توجه به مراجعه خانواده ها برای تهیه دام، برنامه های فرهنگی در مجاورت قربانگاه اجرا خواهد شد.

در ادامه این گزارش امیر رشیدی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه نیز ضمن اعلام آمادگی همه جانبه برای آماده سازی محیطی به مناسبت عید سعید قربان اظهار امیدواری کرد با تامین نیازها و احتیاجات شهروندان در این روز بتوانیم عید بندگی و اطاعت را به بهترین نحو برگزار کرده و از بروز هر گونه بیماری و مشکل ناشی از ذبح غیربهداشتی دام توسط افراد غیرحرفه ای پیشگیری کنیم.

جایگاه عرضه ذبح بهداشتی دام در منطقه­۱۳ آماده سازی شد

شهردار منطقه ۱۳ از تعیین و تجهیز یک جایگاه برای عرضه دام زنده و ذبح بهداشتی درآستانه فرارسیدن روز عید سعید قربان خبرداد.

مرتضی رحمان زاده، شهردار منطقه با اشاره به استقرار جایگاه عرضه بهداشتی دام در منطقه طی روزهای عرفه و عید سعید قربان گفت: اقدامات لازم جهت خدمات رسانی به شهروندان در این ایام صورت پذیرفته و مرکز موقتی بدین مناسبت ودر فضای حدود ۱۳۰۰ مترمربع واقع در خیابان دماوند، بعد از پل خاقانی، انتهای خیابان هاشمی ، جنب بوستان زیتون راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه جایگاه ذبح بهداشتی دام دارای چهار سالن برای نگهداشت گوسفند زنده است افزود: به محض ورود دام به جایگاه، معاینات پزشکی توسط دامپزشکان انجام و دام های آلوده و مشکوک به آلودگی قرنطینه می شوند.

شهردارمنطقه اظهار داشت: امسال در کنار عرضه دام، ارائه خدمات فرهنگی نیز در دستور کار قرار دارد که در همین راستا، تعدادی غرفه با عناوین غرفه فرهنگی، بازیافت،۱۸۸۸، کمیته امداد، بانک شهر و پاسخگویی به سوالات شرعی متناسب با روز عرفه و عید قربان در نظر گرفته شده است.

وی ابراز امیدواری کرد بتوانیم با تامین نیازها و احتیاجات حاجیان در این روز، عید بندگی و اطاعت را به بهترین نحو برگزار کرده و از بروز هر گونه بیماری و مشکل ناشی از ذبح غیربهداشتی دام توسط افراد نابلد و غیرحرفه ای جلوگیری کنیم.

آماده سازی قربانگاه به مناسبت عید قربان در قلب پایتخت

معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه شش از آماده سازی قربانگاه به مناسبت عید سعید قربان در قلب پایتخت خبر داد و گفت: زمینی به وسعت دو هزار متر در حال آماده سازی است تا شهروندان در روز عید قربان از خدمات ویژه این مرکز بهره ببرند.

افشین خدامی تصریح کرد: با عرضه بهداشتی دام زنده در جایگاه های معتبر، امکان کشتار غیر مجاز و بدون ضابطه که سلامت شهروندان را به مخاطره می اندازد وجود نخواد داشت.

خدامی با بیان اینکه محل دقیق قربانگاه در خیابان برادران مظفر، نبش کوچه نکویی است گفت: با توجه به دسترسی های آسانی که این محل دارد پیش بینی می شود درصد استقبال شهروندان نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

او با اشاره به اتخاذ پارکینگ هایی برای روز عید قربان در کنار جایگاه قربانگاه گفت: سال گذشته بالغ بر هفتصد نفر از خدمات قربانگاه ایجاد شده در منطقه بهره بردند که امسال امکان ارائه خدمات برای بیش از یک هزار نفر وجود دارد.

معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه شش تصریح کرد: هم اکنون محل در حال آماده سازی است و چاه های مخصوصی به منظور ذبح حفر شده است.

خدامی همچنین به استقرار غرفه های فرهنگی و آموزشی در محل قربانگاه اشاره کرد و گفت: در این غرفه ها در خصوص منزلت و جایگاه عید قربان و شرایط ذبح اسلامی اطلاعاتی به شهروندان ارائه می شود.

گفتنی است ویژه برنامه های شادی نیز به مناسبت عید قربان در سرای محلات و بوستان های منطقه برگزار می شود.

راه اندازی مرکز عرضه بهداشتی دام زنده در منطقه۹

شهرداری منطقه ۹ در آستانه فرا رسیدن عید قربان مرکز عرضه بهداشتی دام زنده در بوستان شهید خوش لفظ راه اندازی کرد.

به گفته رضا مددی سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه، ایجاد این مرکز با هدف رفاه شهروندان در دسترسی به دام بهداشتی در دستور کار قرار گرفت .

او با بیان اینکه در این مرکز دام زنده با نظارت دامپزشک و پس از انجام معاینات لازم به شهروندان عرضه می شود از شهروندان منطقه خواست نذورات خود را تنها از این جایگاه خریداری کنند.

سرپرست معاونت خدمات شهری منطقه ۹ گفت: این مرکز به مساحت ۱۵۰۰متر مربع در بوستان خوش لفظ واقع در خیابان ۴۵ متری زرند تقاطع خیابان واشقانی فراهانی ساخته شده است که افزون بر غرفه های فروش دام مجاز از محل قربانگاه و پذیرایی برخوردار است .

به گفته او گوشت دام خریداری شده پس از ذبح به صورت بسته بندی و آماده برای پخش در اختیار خریداران قرار می گیرد.

مددی افزود: در فضای دیگری به متراژ ۱۰۰۰ متر مربع در بوستان شهید خوش لفظ برای غرفه های آموزشی و فرهنگی ایجاد شده است که سامانه ۱۸۸۸ ، کمیته امداد ، بهزیستی ، و دیگر نهاد های عمومی شهری در این جایگاه آماده خدمات رسانی به شهروندان هستند. هم چنین همیاران شهروندان برای کمک به سالمندان در این جایگاه مستقرند و در اختیار قرار دادن ویلچر برای افرادی که برای گردش در جایگاه ویلچر نیازدارند ، از خدمات آن هاست.

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه افزود: ادارات خدمات شهری و ساماندهی اقدامات لازم را برای آماده سازی محدوده اطراف اعم از پاکسازی ، رفت و روب ، شستشوی معابر و انهار و جداول را در دست اجرا دارد و همچنین برای استقرار نیروهای شهربان و حریم بان به لحاظ آماده باش کامل و جلوگیری از فروش هرگونه دام غیر مجاز در سطح محدوده نیز هماهنگی و برنامه ریزی های لازم صورت پذیرفته است.

مددی در ادامه گفت : اداره زیبا سازی مسئولیت تبلیغات محیطی در سطح شهر و به خصوص اطراف جایگاه عرضه بهداشتی دام را بر عهده دارد و به منظور رفاه حال شهروندان هماهنگی های لازم با سازمان آتشنشانی و اورژانس تهران به عمل آمده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 965747

وب گردی

وب گردی