فقیرترین رئیس جمهور جهان ، حقوق بازنشستگی هم نمی خواهد

رئیس جمهور سابق «اروگوئه» به خاطر زندگی ساده و بخشیدن تمام حقوقش برای خیره مشهور است.

به گزارش ایسکانیوز، «خوزه موخیکا» رئیس جمهور سابق اروگوئه که به عنوان فقیر ترین رئیس جمهور در جهان مشهور است نمی خواهد حقوق بازنشستگی دریافت کند.

«موخیکا» که از سال ۲۰۱۵ عضو مجلس سنای این کشور است، پس از اتمام مدت زمان ریاست جمهوری خود در این مقام به کار مشغول شد. روز سه شنبه وی از مقام سناتوری استعفا داد.

رئیس جمهور سابق می توانست در مقام سناتوری تا سال ۲۰۲۰ باقی بماند اما در نامه ای درخواست استعفای خود را مطرح کرد.

«موخیکا» در نامه اش نوشت: « به رغم اینکه فعلا مغز من کار می کند، من نمی توانم از همبستگی و مبارزه ایدئولوژیک امتناع نمایم.»

«خوزه البرتو موخیکا کوردانو» عضو سابق جنبش ملی آزادسازی« توپاماروس» است که در سال ۲۰۰۹ در انتخابات ریاست جمهوری کشور اروگوئه به پیروزی دست یافت.«موخیکا» در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ به عنوان یک شبه نظامی در انقلاب مسلحانه علیه دولت راست گرای وقت شرکت کرد. او که پانزده سال از عمر خود را در زندان به سر برده ‌است در سال ۱۹۸۵ مورد عفو قرار گرفت. وی در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ عضو سازمان چریکی «توپاماروس» بود. این سازمان یک گروه چپ‌گرای مسلح، و ملهم از انقلاب کوبا بود. او شش بار تیر خورد.

سبک زندگی همراه با صرفه‌جویی آقای «موخیکا»، و اینکه او حدود ۹۰ درصد حقوق ماهیانه‌اش (معادل ۱۲ هزار دلار) را صرف امور خیریه می‌کند، باعث شده لقب فقیرترین رئیس جمهوری جهان به او داده شود.

«موخیکا» اکنون ۸۳ ساله است. او به واسطه زندگی ساده خود مشهور است. طی دوران ریاست جمهوری خود و پس از آن به همراه همسرش در مزرعه کشاورزی خود در نزدیکی پایتخت کشور زندگی می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 965758

وب گردی

وب گردی