حمل ۶۵۰ تن خاک کنسانتره طلا برای اولین بار در کشور

مدیر کل راه آهن آذربایجان از حمل ۶۵۰ تن خاک کنسانتره طلا برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: این بار به عنوان نمونه دریافت و از تبریز به بندرعباس حمل شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز ، شاپور ارسلانی با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته با کشورهای همسایه و شرکت های خارجی و داخلی برای افزایش بیشتر جذب بار ریلی اظهار کرد: در چند ماه گذشته جلسه مرزی را با راه آهن منطقه 5 مالاتیای ترکیه برگزار کردیم که یکی از مسائل مطرح دراین جلسه راه اندازی مجدد قطار تبریز – وان بود .

او افزود: سیر این قطار به مدت 5 سال متوقف شده بود، اما بعد از این جلسه حرکت این قطار مجدداً از سر گرفته شد و اکنون 1.5 است که هفته ای یکبار این قطار دوشنبه ها از تبریز به وان رفته و سه شنبه ها باز می‌گردد.

او توافق بر سر افزایش تناژ بار مبادله وارده و صادره را موضوع دیگر مطرح شده در این جلسه عنوان کرد و ادامه داد : خوشبختانه طرف ترک همکاری بسیار خوبی در این زمینه داشت.برای اولین بار در تاریخ راه آهن موفق شدیم ماه گذشته 650 تن خاک کنسانتره طلا را به عنوان نمونه دریافت و با واگن از تبریز به بندرعباس حمل کنیم .

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان با بیان اینکه این مسیر در زمره طولانی‌ترین مسیرهای ریلی در داخل کشور قراردارد، گفت: کارگزار این بار تاکید کرده که به دنبال تایید مجوز حمل این بار است. این بار به شکل ترکیبی حمل می‌شود و درحال حاضر بخش جاده‌ای آن در حال دپو است و این امر به معنای انجام شدن این روند در آینده است.

ارسلانی از جذب بار مس از ایستگاه سهلان خبر داد و گفت: این برنامه در شرف عقد قرارداد است و طرف قرار داد بار خود را خالی کرده او در حال مذاکره با شرکت‌های صاحب واگن برای حمل از شهرستان ورزقان به بندر عباس است.

او همچنین با بیان اینکه بارگیری مازوت از تبریز مجددا بعد از سه سال از سرگرفته شد، افزود: بارگیری انجام شده و این بار به بندرعباس ارسال خواهد شد.

مدیرکل راه آهن آذربایجان از حمل 15 هزار تن بار گندم در سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: امسال در مرحله اول برای حمل 60 هزار تن بارگندم از سیلوهای مختلف به مقاصد مختلف برنامه ریزی کرده‌ایم. اداره کل راه آهن آذربایجان 2 بار جدید شامل تخلیه 30 هزار تن میلگرد و 5 واگن شیشه به عنوان نمونه برای حمل به ایستگاه مهاباد در دستور کار خود داشت که این روند ادامه دار خواهد بود .

رشد 58.4 درصدی مسافر
او همچنین از رشد 58.4 درصدی مسافر در 4 ماهه ابتدای سال 97 نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت : در سال جاری، 795 هزار و 140 نفر در راه آهن آذربایجان جا به جا شده اند که این میزان در سال گذشته 489 هزار و 456 نفر بوده است.

ارسلانی با اشاره به اینکه اداره کل راه آهن آذربایجان چندین استان را تحت پوشش خود دارد، ادامه داد: عملکرد استانی این اداره کل 20.4 نسبت به سال گذشته رشد داشته و امسال، 913 هزار و 771 نفر بوده است که این میزان در سال 96 ، 758 هزار و 921 نفر بوده است.

منبع : مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 965775

وب گردی

وب گردی