مقاومت‌هایی برای بازنگری در علوم انسانی وجود دارد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: مقاومت‌هایی برای بازنگری در علوم انسانی وجود دارد و برخی از رشته‌ها حدود ۵۰ سال است که بدون بازنگری در دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در آئین اختتامیه چهارمین دوره طرح ملی «گفتمان نخبگان علوم انسانی» گفت: انقلاب اسلامی انقلابی تحول خواه و فرهنگی بود، از این رو تلاش شد در عرصه علوم انسانی به تحول دست یابیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: در شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها نیز مدت‌ها کمیته تحول در علوم انسانی فعالیت داشت. همچنین چند مجموعه حوزوی و دانشگاهی نیز تحت این عنوان تولید‌های ارزشمندی را ارائه کردند و همیشه در سطوح مختلف این مسائل مطرح شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان بیان کرد: در جهت تحول علوم انسانی به فعالیت شاخص که همان گفتمان نخبگان علوم انسانی است، نیاز داریم. این طرح دارای منزلت معنوی و ارزشمند است و می‌تواند بستری در راستای تحول‌های بنیادین در علوم انسانی باشد؛ هرچند هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب اسلامی شدن علوم انسانی فاصله داریم.

وی بیان کرد: جوشش‌های فکری و جرقه‌های ذهنی دانشجویان با انجام مطالعات و پژوهش‌ها می‌تواند ما را به تحول در علوم انسانی برساند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان گفت: علوم انسانی تنگه اُحد انقلاب اسلامی است، در واقع علوم انسانی و تحول در آن از مباحث بسیار مهم این سال‌ها بوده و تلاش‌های بسیاری نیز در این عرصه انجام شده است.

وی تصریح کرد: مقاومت‌هایی برای بازنگری در علوم انسانی وجود دارد و برخی از رشته‌ها حدود ۵۰ سال است که بدون بازنگری در دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند. در تحول علوم انسانی با نگاه و حیانی می‌توان به تحول دست یافت.

انتهای پیام /

کد خبر: 965779

وب گردی

وب گردی