مردم منتظر تغییر مدیران اقتصادی دولت هستند

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به ناکارآمدی تیم اقتصادی دولت گفت: مردم منتظر تغییر مدیران اقتصادی دولت هستند؛ انتظار عمومی این است که دولت یک خانه تکانی کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز،‌ محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران حزب با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اقشار مختلف مردم، گفت: آنها که معتقدند دولت باید برکنار شود در نقشه دشمن عمل می کنند. دولت باید بماند و پاسخگو باشد. دولت باید بماند و به وظایف کلیدی که در سوگند ریاست جمهوری آمده عمل کند.

او با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: راه حل های ۸۵ اقتصاددان کشور روی میز رئیس‌جمهور است. دولت راه حل های فراوان دارد و باید این راه‌ها را طی کند تا بتواند بر مشکلات فائق آید. تاکید و تکیه بر یک راه و تصور آنکه راه پیشرفت اقتصادی فقط و فقط تعامل با غرب و یا شرق است باید کنار گذاشته شود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: مشکلات کشور ریشه در برخی از ساختارها و ضعف یا سوء مدیریت و عدم درک مختصات جنگ روانی و جنگ اقتصادی دارد، امروز نیاز دولت به کادر انقلابی با مدیریت جهادی است تا بتواند از این مرحله عبور کند.

حبیبی با اشاره به توهم بازگشت سایه جنگ گفت: یک جریان سیاسی با شایعه پراکنی و توهم بازگشت سایه جنگ کاسبی می کند، آمریکا هیچوقت به دلایل منطقی و قوی توان حمله نظامی به ایران را پیدا نمی کند.

او تاکید کرد: آمریکا هرگز به ملت و دولتی که عزم مقاومت دارد حمله نمی کند. ضمن اینکه تجربیات آنها از جنگ‌های ۲۰ ساله اخیر در خاورمیانه نشان می دهد جز هزینه، درآمدی نداشته اند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به بدعهدی آمریکا در برجام خاطرنشان کرد: آمریکائیها باب گفتگو را بستند، آنها که به مذاکره مجدد فکر می کنند در رویا زندگی می کنند. مشکلات کشور هیچگاه در دیپلماسی خارجی خلاصه نمی شود. ما در روابط خارجی مثل بقیه کشورها باید براساس منافع جامع ملی خودمان عمل کنیم، در شرایط حاضر که آمریکا و برخی از کشورهای رویائی بدعهدی کرده اند ما می توانیم از ارتباط با برخی از همسایگان و چین و هند و روسیه قسمتی از منافع ملی خودمان را تامین کنیم به شرطی که برای حل مشکلات اصالت را به ظرفیت داخلی بدهیم.

حبیبی گفت: تهدیدها و تحریم های آمریکا یک فرصت برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی و خودکفایی کشور است. این یک توفیق اجباری است، دولت نباید آن را از دست بدهد. ده‌ها اقتصاددان و صدها مدیر جهادی حاضرند به دولت کمک کنند تا از این شرایط خطیر عبور کند، دولت باید از این آمادگی استقبال کند.

او با طرح یک پرسش کلیدی در مورد بودجه۹۷ گفت: بودجه۹۷ با دلار۳۵۰۰ تومان بسته شده است. اکنون کف قیمت دلار با تصمیم گیری دولت ۴۲۰۰ تومان است ضمن اینکه دولت هم در بازار ثانویه و هم در بازار سوم دلار را با نرخ‌های آزاد می فروشد. باید دید با این پدیده چه اتفاقی در اعداد و ارقام درآمدی و هزینه ای دولت می افتد. از دستگاه های نظارتی مجلس و قوه قضائیه جدی می خواهیم در این امر مهم به وظایف مربوطه عمل کنند.

حبیبی با اشاره به تشکیل گروه اقدام علیه ایران در آمریکا تصریح کرد: در سالروز کودتای ۲۸ مرداد آمریکایی ها یک اقدام نمادین دیگر که ناشی از خصومت ورزی با ملت ایران است انجام دادند، در این اقدام پاسخ به کسانی داده شده که هنوز در حالت وادادگی به غرب قرار دارند و فکر می کنند با مذاکره می توانند مشکلات را حل کنند.

او با اشاره به ضرورت برخورد جدی و مدبرانه با احتکار مایحتاج مردم توسط عده ای از خدا بی خبر و سودجو گفت: اصولاً برخورد با محتکران، گرانفروشان و قاچاقچیان جرء لاینفک حل قسمتی از مشکلات اقتصادی است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود جنایات عربستان در یمن را محکوم کرد و گفت: کشتار دانش آموزان یمن با سلاح‌های آمریکایی در حقیقت تیر سه شعبه حرمله های سعودی به کودکان بی گناه یمنی بود. این حادثه جهان را تکان داد و آزادگان جهان این جنایت را محکوم کردند.

او همچنین با اظهار تاسف از برخورد ماموران گرجستان با مسافرین ایران و نادیده گرفتن حق حجاب آنها گفت: شایسته بود وزارت خارجه سفیر گرجستان را احضار و رسماً اعتراض شدید اللحن ایران به این حادثه را اعلام می کرد.

او در بخش دیگری از این گفتگو به سالروز شهادت شهید لاجوردی اشاره کرد و گفت: شهید لاجوردی یک مدیر جهادی با ویژگی‌های تمام انقلابی بود. او صریح اللهجه در بیان حق و حقیقت بود و شناخت کامل از منافقین قدیم و جدید داشت.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: نیاز امروز ما در عرصه اجرا به شخصیت های کم نظیری مثل لاجوردی است.

او همچنین از شهیدان اندرزگو و عراقی به عنوان مبارزان انقلابی یاد کرد و مبارزات خستگی ناپذیر آنها را در زمان طاغوت ستود.

حبیبی همچنین آغاز هفته دولت را تبریک گفت و از شهیدان رجایی و باهنر به عنوان نماد دولتمردان تراز جمهوری اسلامی یاد کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: در آستانه هفته دولت لازم است رئیس جمهور و وزرا رهنمودهای رهبری برای سپردن کار به مردم مورد بازخوانی قرار دهند و برای حل مشکلات از ظرفیت مردمی بهره مند شوند. امروز رهبری علیرغم بسیاری از مشکلات ناشی از ناکارآمدی برخی از مدیران دولتی از دولت حمایت می کنند. دولت باید این را مغتنم بشمارد و با تغییر تیم اقتصادی و با بکارگرفتن تیم متعهد و متخصص و مدیر که واقعاً بازوی توانمند آقای رئیس جمهور باشند به جنگ با دشمنان بشتابد.

منبع : فارس

انتهای پیام /

کد خبر: 965802

وب گردی

وب گردی