سه نفر در درگیری های جامو و کشمیر کشته شدند

در درگیری ها میان سربازان هند و آزادی خواهان در «جامو و کشمیر» 3 نفر کشته شدند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، طی درگیری ها میان سربازان ارتش هند و آزادی خواهان در «جامو و کشمیر» 3 نفر از جمله یک سرباز کشته و 3 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش رسانه های هند، این درگیری ها در مناطق «هاندوارا»، «پولماوا» و «چیوان» این ایالت رخ داده است.

برآورد می شود طی سال جاری در درگیری ها میان سربازان هند و آزادی خواهان در جامو و کشمیر 241 نفر جان خود را از دست داده اند.

مناقشه کشمیر یک مناقشه بر سر اقلیم است که بعد از چند پارگی هند در سال ۱۹۴۷، عمدتاً بین پاکستان و هند وجود دارد. چین نیز در این اختلاف درگیری کوچکی داشته‌ است. تاکنون بر سر این موضوع سه جنگ بین هند و پاکستان رخ داده‌است. این جنگ‌ها شامل جنگ ۱۹۴۷ هند و پاکستان،« نبرد کارگیل» و «نبرد سیاچن» است و بیش از 70 هزار نفر در این درگیری‌ ها کشته شدند.

هند ادعای مالکیت کل ایالت «جامو و کشمیر» را دارد و تا سال ۲۰۱۰، ۴۳ درصد آن منطقه را اداره می‌کرده‌است. هند مناطق «جامو»، «لداخ»، «دره کشمیر» و «یخچال سیاچن» را در کنترل خود دارد. پاکستان با این ادعای هند مخالف است. پاکستان کنترل ۳۷ درصد کشمیر شامل «گلگت-بلتستان» و «کشمیر آزاد» را در اختیار دارد. در حال حاضر چین منطقه «دمچک»، «دره شاکسگام» و «اقصای چین» را به اشغال خود درآورده است. از زمانی که چین این مناطق را در جنگ هندوستان و چین گرفت، هند بر سر ادعای چین نسبت به این مناطق مخالفت می‌کند.

گروه‌های آزادی‌خواه کشمیر در سال 1989 مبارزه برای استقلال از هند و پیوستن به پاکستان را آغاز کردند. از سال 1989 تاکنون بیش از 100 هزار کشمیری توسط نیروهای امنیتی هند کشته و بیش از 10 هزار زن در این منطقه مورد تجاوز قرار گرفته اند.

گاه گاهی در خط کنترلی منطقه آزاد کشمیر که در کنترل پاکستان قرار دارد و همچنین منطقه «جامو و کشمیر» که تحت حاکمیت هند است، درگیری هایی میان نظامیان دو کشور روی می دهد. از سال 2003 تاکنون دو طرف یکدیگر را به نقض آتش‌بس در این منطقه متهم می کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 965807

وب گردی

وب گردی