رئیسِ جوان آمد و مهدی خاموشی از سازمان تبلیغات رفت

محمد قمی جایگزین مهدی خاموشی در سازمان تبلیغات اسلامی شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، مهدی خاموشی، ۵۶ ساله پس از ۱۸ سال ریاستِ سازمان تبلیغات اسلامی، برای همیشه از این سازمان رفت. جایگزین او فردی شد به نام «محمد قمی»، ۳۹ ساله که صبحِ امروز به حضور آیت‌الله خامنه ای؛ رهبر انقلاب رسید و پس از آن از بخش‌های مختلف سازمان تبلیغات بازدید کرد. او همچون خاموشی در ۳۹ سالگی به ریاست رسید.

«سازمان تبلیغات اسلامی»، کشتی بزرگ تبلیغات اعتقادی جمهوری اسلامی ایران است که رئیسش منصوب رهبری است. این سازمان از مجموعه‌های متنوع و گسترده تشکل شده؛ خبرگزاری، دانشگاه، انتشارات، سالن‌های سینما و تئاتر، تشکل‌های مداحان و واعظان: خبرگزاری مهر، حوزه هنری، دانشگاه سوره، سایت تبیان، بنیاد دعبل و... از یک سو کارگردانان و بازیگران را در نظر دارد و از دیگر سو واعظان و مداحان و مبلغان مذهبی. می‌توان اغلب کارویژه های وزارتخانه‌ فرهنگ و ارشاد دولت و برخی موسسات حوزوی را توامان در این سازمان دید. البته به دلیل تلازم دین و سیاست در ایران، می‌توان نگرش‌های سیاسی را هم در لابه‌لای آجرهای فرهنگی آن یافت.

محمد قمی، چهارمین رئیس سازمان تبلیغات (رفیق «غلامرضا قاسمیان» منبریِ خوش صدا که آواز می خواند و رئیس مدرسه علمیه است و از هواداران «محمدباقر قالیباف» است) که برخلاف نام‌خانوادگی‌اش هیچ نسبتی با «محسن قمی» معاون بین‌الملل دفتر رهبری ندارد. پیش از او، مهدی خاموشی، محمد محمدی‌عراقی و احمد جنتی براین کرسی نشسته‌اند.

محمد قمی، رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی در رزومه خودش گفته پای درس اغلب اساتید حوزه: آقایان شب­ زنده­‌دار، شبیری‌زنجانی، میرزا جواد تبریزی، جعفر سبحانی، محمود هاشمی شاهرودی، صادق آملی لاریجانی، رضا استادی، اشتهاردی، جوادی آملی، خسروپناه و... نشسته و اکنون در درس خارج مشغول تحصیل است.

محمد قمی مسؤول مرکز مطالعات و پژوهش های اسلامی شریف، مدیر گروه تبلیغی شریف در معاونت فرهنگی نهاد رهبری، مسؤولیت موسسه فرهنگی راهیان قدس کرج و عضو در برخی کمیسیون های شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و درباره «نظام اندیشه ی حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری»، «الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت»،«بررسی تهدیدات راهبردی صهیونیزم برای تشیع و انقلاب اسلامی»و «ژرف‌کاوی پاره‌های حکمت بنیان حیاتِ احتماعی شیعی در مسیر بازمهندسی فرهنگ و فرهنگی جامعه دینی(مسجد، هیأت و روضه خوانی، زیارت، جهاد و شهادت، حجّ و ...)»مطالبی نوشته است.

«سازمان تبلیغات اسلامی» در یکم تیر ۱۳۶۰ – که به همین مناسبت در تقویم ، روز «تبلیغ واطلاع‌رسانی دین» نامگذاری شده است – تاسیس شد؛ در دهه ۶۰ به آن «شورای عالی تبلیغات» می‌گفتند که از ۱۴ فروردین ۶۸ براساس نظر امام خمینی نامش تغییر کرد و ریاست اش برعهده «احمد جنتی» گذاشته شد که امروز محمد قمی بر آن تکیه زد.

انتهای پیام/

کد خبر: 965822

وب گردی

وب گردی